رونمایی از اولین فضاپیمای آمریکایی که پس از آپولو روی ماه فرود می‌آید

0 206

محمدحسن هجرت: با گذشت بیش از نیم قرن از آخرین باری که انسان به ماه سفر کرد، شرکت آمریکایی استروبوتیک (Astrobotic Technology) از اولین فضاپیمایی که قرار است پس از ماموریت آپولو روی ماه فرود بیاید، رونمایی کرد. این فضاپیما موظف است که محموله‌های علمی را تا سطح این سیاره حمل کند. برای آگاهی از حقایق جالب تنها ماموریت فرود انسان روی ماه، مقاله ماموریت آپولو 11 ما را بخوانید.

فضاپیمای آمریکا ماه آپولو
نمای فضاپیمای پرگرین

خصوصیات فضاپیمای استروبوتیک

فضاپیمای پرگرین (Peregrine) ظاهری ساده شبیه یک گلدان وارونه دارد، اما برای انجام  ۲۴ ماموریت و ارسال تجهیزات لازم از زمین به ماه کافی است. پرگرین اولین ماموریت به ماه را برای برنامه خدمات حمل‌ونقل قمری ناسا به انجام می‌رساند. پرگرین حدود شش فوت طول دارد و می‌تواند صد کیلوگرم بار را با خود حمل کند. این ویژگی سبب می‌شود تا پرگرین قیمتی نسبتا ارزان برای مسافرانی داشته باشد که قصد سفر به ماه را دارند.

حمل هرکیلوگرم تجهیزات از زمین تا ماه حدود ۱.۲ میلیون دلار هزینه دارد. علاوه بر این، مبلغ سیصد هزار دلار نیز برای گردش در ماه برای مسافران در نظر گرفته شده است. تیم استروبوتیک هنوز باید بر روی ادغام محموله‌هایی که درون این فضاپیما قرار می‌دهد، کار کند، آزمایش‌های محیطی را انجام داده و پس از آن پرگرین را به محل پرتاب بفرستد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فضاپیمای مذکور در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به فضا فرستاده خواهد شد.

 

منبع digiato isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65813
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها