هواپیماها به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند

0 202

یکی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از برنامه خود برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در پروازهای این شرکت خبر داده است. به گفته مدیران دلتا ایر لاینز (Delta Air Lines) آن‌ها اینترنت شرکت اسپیس‌ایکس را در خطوط هوایی خود آزمایش کرده‌اند و به نظر می‌رسد دلتا که یکی از خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده محسوب می‌شود قصد دارد در آینده از اینترنت استارلینک در پرواز‌های خود استفاده کند.

درخواست اسپیس‌ایکس برای مجوز

سال گذشته میلادی شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک اعلام کرد در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی به منظور ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به آن‌هاست. پیش از آن نیز این شرکت به دنبال تاییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ایالات متحده برای خدمات‌رسانی به وسایل نقلیه متحرک مانند هواپیما، کشتی‌ها و خودروها بود.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

در این درخواست به جزئیات مرتبط با طراحی جدید آنتن‌های مخصوص برای این منظور اشاره‌ای نشده بود، اما بر اساس آن تجهیزات اسپیس‌ایکس از لحاظ الکتریکی به نسل‌های قبلی موجود در ترمینال شباهت داشته و مجهز به پایه‌ای هستند که امکان نصب آن‌ها روی وسایل نقلیه، کشتی‌ها و هواپیماها را ممکن می‌سازد. اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۲ هزار ماهواره را به فضا فرستاده و ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در برخی از کشورهای جهان آغاز کرده است.

منبع theverge
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65737
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها