ایلان ماسک: زندگی در مریخ دشوار و خطرناک خواهد بود

1 408

ایلان ماسک در اظهار نظری زندگی در مریخ را حداقل در ابتدا خطرناک و دشوار دانست. بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس در این باره گفت: «افرادی که قصد سفر به مریخ را دارند نباید به دنبال زندگی لاکچری در این سیاره باشند، زیرا شرایط زندگی در سیاره سرخ با سختی و محدودیت‌های زیادی همراه خواهد بود.»

ماسک در صحبت‌های خود اشاره کرد که اسپیس‌ایکس قیمتی را برای بلیت سفر به مریخ مشخص می‌کند تا برای اغلب مردم مقرون به صرفه باشد. وی پیش‌تر از قیمت احتمالی صد هزار دلار به ازای هر بلیت برای سفر به سیاره سرخ خبر داده بود. اسپیس‌ایکس برنامه دارد شهری خودکفا در مریخ احداث کند، البته ماسک می‌گوید احتمالا مدت‌ها قبل از تحقق چنین امری از دنیا خواهد رفت.

ایلان ماسک اخیرا در پاسخ به توییتی پیش‌بینی کرده است که اولین سفر انسان به سیاره مریخ در سال ۲۰۲۹ محقق می‌شود. وی پیش‌تر، زمان این سفر را سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۶ اعلام کرده بود، اما به علت تاخیر در آماده‌سازی حامل فضایی استارشیپ (Starship)، این زمان به تعویق افتاده است. بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس امیدوار است با استارشیپ انسان را به ماه و مریخ ببرد.

سفر انسان مریخ ایلان ماسک

انسان هرگز به مریخ نمی‌رود!

این‌ها در حالی است که نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson)، اخترفیزیکدان آمریکایی، معتقد است انسان‌ها با توجه به مشکلات سفر به مریخ، هرگز به این سیاره نمی‌روند. به گفته دگراس تایسون در حال حاضر مریخ نه فقط برای زندگی انسان، بلکه هر نوع حیات شناخته‌شده دیگری مناسب نیست.

نظر شما درباره زندگی در مریخ چیست؟ آیا چنین چیزی محقق خواهد شد؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع digiato isna gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65716
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا زارعی جلال آبادی
محمدرضا زارعی جلال آبادی
1 سال قبل

باسلام
به نظر من انسان قطعاً روزی به سیارات دیگر سفر خواهد کرد
حالا احتمالاً این سیاره مریخ خواهد بود
شاید هم در آینده سیارات جدیدتری شناسایی شود که مناسب ترازمریخ هم باشند
نمیدانم شاید قیامت وحیات پس ازمرگ وزنده شدن مردگان هم قسمتی ازهمین پروژه باشد که توسط انسان بعنوان خلیفه خدا دراین جهان وازطریق شبیه سازی وغیره تحقق پیدا کنه