اروپا همکاری با روسیه در ماموریت‌های ماه را قطع می‌کند

0 241

آژانس فضایی اروپا (ESA) به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب علیه این کشور، اعلام کرد همکاری خود را با روسیه در ماموریت‌های قمری لونا (Luna) قطع می‌کند. این سازمان در بیانیه‌ای می‌گوید: «علم و فناوری برای ما بسیار اهمیت دارند، پس منتظر پایان تحریم‌ها نمی‌مانیم و فعالیت خود را بدون همکاری با روسیه ادامه می‌دهیم. در تلاش هستیم تا با یک راهبرد جدید، برنامه کاری خود را مجددا تنظیم کرده و پیشبرد ماموریت‌های لونا را از سر بگیریم.»

در همین رابطه بخوانید: ماه چه رنگی است؟

ماموریت لونا

دو ربات فرودگر، یک مدارگرد قطبی، یک ربات کاوشگر سطح و یک طیف‌سنج، برنامه‌های ماموریت لونا هستند که اولین آن‌ها قرار است در سپتامبر۲۰۲۲ انجام شود.

هدف اصلی آژانس فضایی اروپا در برنامه لونا، آزمایش سامانه پایلت (PILOT) در سطح ماه است که با پردازش تصاویر سطح قمر زمین به روشی مشابه با نرم‌افزار تشخیص چهره کار می‌کند. در صورتی که این سامانه آزمایش‌های موفقی داشته باشد، ماه‌نوردهایی به آن مجهز خواهند شد تا وجود دهانه‌ها، صخره‌ها و نقاط خاص را تشخیص داده و در پایگاه اطلاعاتی خود ذخیره کنند.

ماه اروپا روسیه

آژانس فضایی اروپا همچنین در تلاش بود تا رباتی به شکل مته با نام پراسپکت (PROSPECT) را برای برای اکتشاف، بهره‌برداری و حمل‌ونقل روی سطح به ماه بفرستد. این ربات دارای یک آزمایشگاه داخلی است که می‌تواند نمونه‌های جمع‌آوری‌شده را تجزیه‌وتحلیل کند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65621
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها