تهیه اطلاعات با وضوح بالا از عملکرد مغز انسان در فضا برای اولین بار

استارت‌آپ برِین اسپیس (Brain Space) هدستی را ساخته است که به وسیله آن می‌توان نمایی با وضوح بالا از از تغییرات مربوط به نورون‌های مغز انسان در فضا دریافت کرد. این استارت‌آپ متعلق به رژیم صهیونیستی مدعی است که بررسی آن‌ها از مغز منحصر به فرد خواهد بود، زیرا تا به امروز هیچ اطلاعات با کیفیتی در مورد تغییرات نورون‌ها در ماموریت‌های فضایی طولانی مدت ارائه نشده است. بنابر اظهارات مسئولان استارت‌آپ مذکور، هدست آن‌ها تنظیمات را ساده می‌کند و نسبت به آزمایش‌های دیگر جزئیات بیشتری را در مورد نحوه رفتار مغز ارائه می‌دهد.

این استارت‌آپ قصد دارد با تهیه چنین اطلاعاتی، بینش بیشتری در مورد چگونگی سازگاری مغز در فضا و تاثیر تشعشعات فضایی، ریزگرانش و انزوا بر مغز به دست آورد. پیش‌تر مطالعات روی نورون‌ها یا سلول‌های سیستم اعصاب در فضا انجام شده بود، اما برِین اسپیس عنوان می‌کند که این پژوهش‌ها از سامانه‌های متفاوتی بهره می‌برند و اطلاعات را با وضوح پایین ارائه می‌دهند.

space brain astronaut
هدست استارت‌آپ برِین اسپیس

ارسال هدست به فضا با ماموریت آکسیوم-۱

این هدست همراه با فضانوردان ماموریت آکسیوم-۱ (Axiom-1) به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده است و با همین ماموریت نیز به زمین بازمی‌گردد. قرار است هدست برِین اسپیس در طول ماموریت ۸ روزه خدمه آکسیوم-۱ دو بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

منبع space