سنگاپور به توافقنامه آرتمیس ناسا پیوست

0 167

سنگاپور به عنوان هجدهمین کشور به توافقنامه آرتمیس (Artemis) آژانس فضایی آمریکا ملحق شد. این توافق در حاشیه سفر مقامات دولت سنگاپور به ایالات متحده میان گان کیم یونگ (Gan Kim Yong)، وزیر صنعت و تجارت این کشور، و مدیران ناسا به امضا رسید.

در همین رابطه بخوانید: نام خود را با ماموریت ناسا به ماه بفرستید+لینک ثبت‌نام

پیش‌ از این علاوه‌بر ایالات متحده، کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، لوکزامبورگ، ایتالیا، بریتانیا، امارات، اوکراین، کره جنوبی، نیوزلند، برزیل، مکزیک، لهستان، رومانی، بحرین و رژیم صهیونیستی با امضای توافقنامه آرتمیس به این برنامه پیوسته بودند.

بخش فضایی سنگاپور حدود ۵۰ شرکت و هزار متخصص دارد که در طیفی از فعالیت‌های مرتبط با فضا از جمله طراحی و ساخت قطعات فضایی و همچنین ارائه خدمات ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند.

singapore-artemis-nasa

توافقنامه آرتمیس ناسا

توافقنامه آرتمیس مجموعه‌ای از اصول و استانداردهای اکتشاف در ماه و استخراج منابع آن را شامل می‌شود. این معاهده در حقیقت شامل طیفی از اصول جهت‌دهنده ماموریت آتی ناسا در ماه و ورای آن یعنی اعماق فضا تا مقاصدی همچون مریخ است.

دستورالعمل‌ها و تعهدهای توافقنامه آرتمیس، موضوع‌هایی مانند شفافیت، انتشار اطلاعات علمی و جلوگیری از تولید زباله‌های ناشی از هر ماموریت در فضا را تحت پوشش قرار می‌دهند. آژانس فضایی آمریکا امیدوار است با موافقت کشورهای دیگر با این اصول، راه را برای استخراج منابع ارزشمند این کره باز کند.

ماموریت آرتمیس برنامه بین‌المللی بازگشت انسان به ماه به‌ رهبری ناسا است که طی آن انسان از جمله اولین زن به نزدیکی قطب جنوب ماه اعزام می‌شوند. هدف از این ماموریت که به‌وسیله آژانس فضایی آمریکا، شرکت‌های خصوصی صنایع هوافضای این کشور و دیگر سازمان‌ها در حال اجراست، حضور دائم انسان و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی کره ماه و در نهایت سفر به مریخ عنوان شده است.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65394
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها