۳ ماهواره تحقیق و توسعه چین در مدار زمین قرار گرفتند

0 127

چین سه ماهواره تحقیق و توسعه را به وسیله ماهواره‌بر لانگ مارچ-۱۱ (Long March-11) به فضا پرتاب کرد. این عملیات روز چهارشنبه ۳۰مارس (۱۰فروردین) ساعت ۱۰:۲۹ به وقت محلی از پایگاه فضایی جیکوان (Jiuquan) در شمال غربی چین انجام گرفت و طی آن ماهواره‌های تیانپینگ-۲ (Tianping-2) در مدار لئو قرار گرفتند.

ماهواره‌های یادشده را شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (China Aerospace Science and Industry Corporation) ساخته و ماموریت آن‌ها علاوه بر مطالعه مقادیر مربوط به اتمسفر زمین، بهینه‌سازی مدل‌های مرتبط با اصلاح مدارهای ماهواره‌ها عنوان شده است. پیش از این، دو ماهواره تیانپینگ-۱ در نوامبر۲۰۱۸ با هدف کالیبراسیون دقیق تجهیزات پایش ماهواره‌ای زمین به فضا پرتاب شده بودند.

ماهواره-چین
نمای ماهواره‌های تیانپینگ-۱

ماهواره‌بر لانگ مارچ-۱۱

لانگ مارچ-۱۱ یک ماهواره‌بر چهار مرحله‌ای با طول ۲۰.۸ متر و قطر ۲ متر بوده و وزنی معادل ۵۸ تن دارد. این ماهواره‌بر با احتساب عملیات مذکور تاکنون ۱۲ بار به فضا پرتاب شده که در همه موارد موفق عمل کرده است. لانگ مارچ-۱۱ را آکادمی فناوری حامل فضایی چین (China Academy of Launch Vehicle Technology) ساخته و اولین ماموریت خود را در سال ۲۰۱۵ انجام داده است.

این ماهواره‌بر تاکنون ۲ بار از دریای زرد به فضا پرتاب شده و قادر به حمل ۷۰۰ کیلوگرم محموله به مدار لئو است. عملیات روز چهارشنبه چهارصد و سیزدهمین ماموریت سری ماهواره‌برهای لانگ مارچ به شمار می‌رود.

منبع news.cgtn globaltimes wikipedia space.skyrocket
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65269
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها