قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک افزایش یافت

0 275

شرکت اسپیس‌ایکس قیمت خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش داد؛  امری که عامل آن تورم اعلام شده است. بر این اساس، هزینه تجهیزات با ۲۰ درصد افزایش از ۴۹۹ دلار به ۵۹۹ دلار و قیمت اشتراک ماهیانه با ۱۱ درصد افزایش از ۹۹ دلار به ۱۱۰ دلار رسید. این در حالی است که ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، پیش‌تر از تلاش برای کاهش قیمت تجهیزات به حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار خبر داده بود.

افرادی هم که برای دریافت خدمات اینترنت استارلینک اقدام به ثبت پیش‌سفارش و پرداخت هزینه کرده‌اند، در صورتی که بخواهند سفارش‌های خود را حفظ کنند، باید ۵۴۹ دلار برای تجهیزات بپردازند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک خاطرنشان می‌کند این افراد می‌توانند سپرده‌گذاری را برای بازپرداخت کامل در صفحه حساب خود لغو کنند.

starlink-service-cost

اینترنت استارلینک

بنابر اعلام اسپیس‌ایکس، از زمان راه‌اندازی خدمات آزمایشی در اکتبر۲۰۲۰، تیم استارلینک تعداد ماهواره‌های موجود در مدار را سه برابر کرده، تعداد ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای را چهار برابر کرده و شبکه را به طور مداوم بهبود بخشیده است. این شرکت تاکنون بیش از ۲ هزار ماهواره به فضا فرستاده است و برنامه دارد در نهایت ۱۲ هزار ماهواره را در مدار زمین مستقر کند.

 

منبع arstechnica
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65207
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها