کره ماه مجهز به اینترنت وای‌فای می‌شود!

0 320

استارت‌آپ آمریکایی آکوارین‌اسپیس (Aquarian Space) قصد دارد برای برقراری ارتباطات حیاتی بین زمین و ماه، اینترنت پرسرعت را به ماه و شاید حتی مریخ ببرد. آکوارین‌اسپیس که به‌ تازگی ۶۵۰ هزار دلار برای این پروژه سرمایه اولیه گرفته، امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ بتواند نخستین سامانه ارتباطی‌ خود را با نام سول‌‌نت (Solnet) روی کره ماه مستقر کند.

با توسعه سریع اقتصاد قمری که برنامه آرتمیس (Artemis) ناسا آن را هدایت می‌کند، نبود ارتباطات پرسرعت سدی بزرگ سر راه عملیات سفر به ماه و اکتشافات فضایی آینده در مریخ ایجاد می‌کند. این همان مشکلی است که آکوارین‌اسپیس برای حل آن با ایجاد ارتباط بین زمین، ماه و شاید مریخ و فراتر از آن به وسیله ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای با سرعت بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای تبادل داده، چاره‌اندیشی کند.

ماه اینترنت

با آنکه اینترنت پرسرعت ارتباط با زمین را عملی و همه‌چیز را آسان می‌کند، شبکه پرسرعت موجود با رسیدن به مدار هم‌گردش زمین متوقف می‌شود. شبکه کنونی به همان فناوری متکی است که قدمت آن به دهه ۱۹۶۰ می‌رسد و بارگذاری داده‌ها از زمین در عمق فضا و روی ماه را به فرآیندی بسیار آهسته تبدیل می‌کند.

این استارت‌آپ در وب‌سایت خود مدعی شده است: «شبکه ما به شما این امکان را خواهد داد تا حجم بالایی از داده‌ها را بدون توقف و با سرعت و اطمینان بالا، ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ارسال و دریافت کنید.» با این کار پخش ویدیوهای 4G از ماه هم ممکن می‌‌شود.

برنامه آرتمیس

طی برنامه آرتمیس که ۳ ماموریت را شامل می‌شود، در ابتدا فضاپیمای بدون سرنشین اوریون (Orion) به مدار ماه خواهد رفت. اگر ماموریت اول با نام آرتمیس-۱ (Artemis-1) به خوبی پیش برود، در ماموریت آرتمیس-۲ (Artemis-2) یک پرواز دارای خدمه بر فراز ماه انجام خواهد شد. در نهایت در ماموریت آرتمیس-۳ (Artemis-3) نخستین فرودگر سرنشین‌دار بر روی ماه فرود می‌آید و پس از چند دهه بار دیگر انسان‌ها بر ماه قدم خواهند گذاشت.

منبع independentpersian
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65192
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها