آموزش عمل جراحی در فضا!

0 200

شرکت اسپیس‌ایکس با همکاری دانشگاه آریزونا (University of Arizona) آمریکا و سازمان آمریکایی بنر هلث (Banner Health) میزبان یک برنامه آموزشی جدید در زمینه جراحی فضایی خواهد بود تا افراد آموزش‌دیده در آینده بتوانند زندگی افراد را در شرایط دشوار سفرهای فضایی نجات دهند.

این دوره جراحی موسوم به اپکس (APEX)، جراحان و پزشکان متخصص را در آمریکا گرد هم می‌آورد و به آن‌ها کمک می‌کند تا برای کار در زمینه پزشکی در فضا آماده شوند. فارغ‌التحصیلان این دوره، بخشی از تیم‌های پزشکی را تشکیل می‌دهند که در ماموریت‌های آتی اسپیس‌ایکس و ناسا خدمت می‌کنند. به علاوه فارغ‌التحصیلانی که گواهینامه مخصوص پزشکی فضایی را دریافت می‌کنند، با عنوان «جراح پرواز» شناخته می‌شوند.

فضا پزشکی جراحی

اولین دوره جراحی در فضا در آمریکا

تلاش برای اولین جراحی در فضا از ماه ژوئیه سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. اپکس بر چندین موضوع مختلف از جمله ارائه مراقبت‌های پزشکی در محیط‌های دشوار و با محدودیت منابع تمرکز دارد. برنامه مذکور اولین برنامه آموزشی فلوشیپ در آمریکا خواهد بود که فراتر از آموزش مسائل ابتدایی پزشکی برای فضانوردان است و در حوزه جراحی هوافضا قدم می‌گذارد.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65145
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها