در چالش ناسا به جستجوی حیات در مریخ بپردازید و جایزه ببرید+لینک ثبت نام

0 1,407

ناسا با همکاری پلتفرم هیروایکس (HeroX) چالشی عمومی را برای یافتن حیات باستانی در مریخ راه‌اندازی کرده است. علاقمندان در این چالش موسوم به «طیف‌سنجی مریخ» (Mars Spectrometry) می‌بایست به یافتن راه‌های مناسب جهت بررسی امکان وجود حیات در مریخ با استفاده از داده‌ها و تصاویر کاوشگرهای آژانس فضایی آمریکا بپردازند.

جایزه چالش ناسا ۳۰ هزار دلار و آخرین مهلت شرکت در آن ۱۸آوریل (۲۹فروردین) اعلام شده است. علاقمندان از طریق این لینک می‌توانند ضمن کسب اطلاعات بیشتر در رویداد «طیف‌سنجی مریخ» شرکت کنند.

در همین رابطه بخوانید: به عنوان فریلنسر برای ناسا کار کنید و جایزه ببرید

سیاره-سرخ-مریخ-حیات

درباره چالش مریخی ناسا

هدف از چالش مذکور ایجاد ابزاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های دریافتی از طیف‌سنج‌های دو مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) و استقامت (Perseverance) این سازمان عنوان شده است. این طیف‌سنج‌ها به منظور مطالعه ترکیب سنگ‌ها و جستجوی اجزایی مانند مولکول‌های آلی استفاده می‌شوند که در برخی شرایط می‌توانند بلوک‌های سازنده حیات باشند.

شرکت‌کنندگان در این رویداد باید مدل‌هایی توسعه دهند که از طریق آن‌ها امکان شناسایی خانواده‌های ترکیبات شیمیایی از طریق تجزیه‌وتحلیل گاز تکامل‌یافته (Evolved Gas Analysis به اختصار EGA) ایجاد شود؛ ترکیبات فراری که توسط یک ماده در هنگام گرم شدن آزاد می‌شوند. گفتنی است تجزیه‌وتحلیل‌ها بر روی نمونه‌های آنالوگ انجام خواهد شد.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65104
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها