جوانان ایرانی در میان برترین تیم‌های مسابقه کن‌ست آمریکا

0 401

تیم مجتمع آموزش عالی لارستان در میان ۲۸ تیم نهایی دعوت‌شده به آمریکا جهت حضور در مرحله پایانی مسابقه بین‌المللی کن‌ست قرار گرفت. این تیم به سرپرستی علیرضا کارکن، از دانشگاه تهران، و رضا يزدان‌پناه، عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان‌، به عنوان استاد راهنما، کار خود را از مهر سال جاری آغاز کرده است. دیگر اعضای تیم را علیرضا بازافکن، حامد باقری، علی کارگزار فرد و امیرحسین مهربانی لاری تشکیل می‌دهند.

میکروماهواره ایران مسابقه ناسا

مسابقه کن‌ست

مرکز پرواز‌های فضایی گادِرد (Goddard) ناسا، انجمن فضانوردی آمریکا (American Astronautical Society) و دانشگاه ویرجینیا تک (Virginia Tech University) از جمله برگزار کنندگان رویداد مذکور هستند. این مسابقه هرساله به میزبانی ایالات‌ متحده آمریکا برگزار می‌شود و ۲۰ تیم از کشور میزبان انتخاب شده و به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند، سپس ۲۸ تیم دیگر از سایر کشورها پس از رقابت در فاز طراحی موفق به کسب مجوز حضور در مرحله پایانی می‌شوند. در این دوره ۱۱۷ تیم از کشورهای مختلف جهان شرکت دارند.

مرحله نهایی این رویداد موسوم به «مسابقه کن‌ست آمریکا» (US Cansat Competition) خرداد سال آینده به میزبانی دانشگاه ویرجینیا تک برگزار می‌شود و اعضای تیم بایستی جهت انجام آزمایش‌های پایانی در موعد مقرر در دانشگاه حضور پیدا کنند. گفتنی است در دوره‌های گذشته، از ایران تیم‌هایی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر موفق به حضور در مرحله پایانی شده بودند.

منبع mldl
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65030
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها