روسیه فضانورد آمریکایی را در ایستگاه فضایی رها می‌کند؟+فیلم

0 1,027

خبرگزاری ریا نووستی (RIA Novosti) روسیه ویدیوئی غیرواقعی منتشر کرده است که طی آن فضانوردان روسی از مارک ونده هی (Mark Vande Hei)، فضانورد ناسا، خداحافظی می‌کنند و با ماژول‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی به منظور بازگشت به زمین از ایستگاه جدا می‌شوند. انتشار این ویدئو باعث ایجاد نگرانی در مورد وضعیت این فضانورد آمریکایی در ایستگاه فضایی شده، چون وی قرار است طی ماموریتی با حامل فضایی روسی سایوز (Soyuz) به همراه دو فضانورد این کشور به زمین بازگردد.

در همین رابطه بخوانید: جنگ روسیه و اوکراین به فضا کشیده می‌شود؟

این ویدئو نشان می‌دهد که فضانوردان روسیه به بخش روسی ایستگاه فضایی وارد می‌شوند و دریچه پشت سر خود را می‌بندند. آن‌ها سپس برای سایر بخش‌های ایستگاه از جمله محل خواب مارک ونده‌ هی دست تکان می‌دهند و خداحافظی می‌کنند. سپس بخش روسی از ایستگاه فضایی جدا می‌شود و به دنبال آن فیلمی از تشویق حضار در مرکز کنترل‌ ماموریت در مسکو نمایش داده می‌شود.

ویدئوی مذکور منعکس‌کننده نطق اخیر دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) است که به دنبال ممنوعیت فروش موتورهای حامل فضایی روسی به ایالات متحده بیان می‌کند: «بگذارید با چیز دیگری پرواز کنند، مثلا با چوب جاروهایشان!»

برخی منابع رسانه‌ای آن را طوری تفسیر می‌کنند که ممکن است روسکاسموس بخواهد مارک ونده‌ هی را در ایستگاه فضایی رها کند، اما با توجه به تاکید ناسا بر ادامه فعالیت‌های دو کشور، به نظر می‌رسد چنین اتفاقی دور از انتظار باشد. راگوزین نیز به تازگی اعلام کرده است که ونده‌ هی طبق برنامه به زمین برمی‌گردد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی محلی برای همکاری‌های علمی در سطح بین‌الملل بوده است، اما طی چند سال گذشته این روابط کاهش یافته و اکنون پس از حمله روسیه به اوکراین به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌‌اند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64944
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها