سفارش سه ماموریت سرنشین‌دار جدید ناسا به اسپیس‌ایکس

0 149

ناسا توافقی را با شرکت اسپیس‌ایکس به انجام رسانده است تا طی آن سه پرتاب جدید سرنشین‌دار توسط کپسول فضایی دراگون (Dragon) این شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شود. این توافق نزدیک به ۳٫۵ میلیارد دلار ارزش داشته و شامل ماموریت‌های کرو-۷و۸و۹ (Crew-7&8&9) می‌شود. البته آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده است شاید در آینده پرتاب‌های سرنشین‌دار بیشتری سفارش دهد.

در همین رابطه بخوانید: ناسا اسپیس‌ایکس را برای بازگرداندن انسان به ماه انتخاب کرد

اسپیس‌ایکس اعزام فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد تا بدین ترتیب وابستگی ایالات متحده به روسیه و فضاپیماهای سایوز (Soyuz) این کشور از بین برود. ناسا در اکتبر (مهر) سال گذشته میلادی نیز مناقصه‌ای را در زمینه پیشنهادهای جدید برای فرستادن فضانوردانش به ایستگاه فضایی منتشر کرده بود. این دور قراردادها پس از ۱۲ ماموریتی انجام می‌شود که در ابتدا به اسپیس‌ایکس و شرکت بوئینگ اعطا شده بود و اکنون سه پرتاب نخست آن تعیین شده است.

اگرچه این قرارداد از قبل در جریان بود، اما این اعلام تازه در حالی منتشر می‌شود که تنش‌های پس از تهاجم روسیه به اوکراین، روابط ناسا با روسیه را به‌عنوان شریک مهم خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می‌رود ماموریت کرو-۶ که آخرین مجموعه از پروازهای سفارش داده‌شده‌ قبلی با اسپیس‌ایکس است، در اوایل سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شود.

منبع digikala
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64906
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها