لیست بهترین دوربین دو چشمی (شکاری) نجومی+قیمت روز و راهنمای خرید

0 2,342

دوربین دو چشمی از سری ابزارهای رصدی برای علاقمندان به نجوم و آسمان شب است که به منظور بزرگ‌نمایی اجسام دور به کار می‌رود. این کار با عبور تصاویر از دو سری لنز مجاور و یک منشور ایستاده صورت می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم انواع دوربین دوچشمی نجومی و شکاری را همراه با قیمت روز آن‌ها بررسی و معرفی کنیم.

ضمنا با کلیک روی تصویر هر دوربین می‌توانید اقدام به خرید آنلاین دوربین مورد نظر خود کنید. برای مشاهده قیمت دوربین دوچشمی نجومی با ما همراه باشید.

در همین رابطه بخوانید: راهنمای خرید تلسکوپ + قیمت به‌روز و فروش آنلاین

مشخصات دوربین شکاری خوب

  • بزرگ‌نمایی: معمولا روی دوربین‌های دو چشمی دو تا سه رقم حک شده‌ است. رقم نخست که به نشانه x ختم می‌شود (مثلا ۶x) بیانگر میزان بزرگ‌نمایی تصویر توسط دوربین دو چشمی نسبت به انداره واقعی است.
  • قطر دهانه: رقم دوم، قطر عدسی شیئی را به میلی‌متر نشان می‌دهد. هرچه قطر عدسی شیئی بیشتر باشد تصویری روشن‌تر به دست می‌آید و در نور کم کارآیی بهتری دارد.
  • میدان دید: میدان دید فضایی است که توسط دوربین دو چشمی مشاهده می‌شود و با قدرت بزرگ‌نمایی دوربین رابطه عکس دارد. رقم سوم نشان می‌دهد که یک منطقه از فاصله هزار یاردی (۹۱۰ متری)  با چه پهنایی مشاهده می‌شود.
  • نوع اپتیک: اپتیک دوربین‌های دو چشمی دو نوع است؛ نوع آکروماتیک (Achromatic) که به نسبت نوع آپوکروماتیک (Apochromatic) کیفیت و قیمت پایین‌تری دارد.
  • نوع منشور: بدون وجود منشور، تصویر نهایی که از عدسی چشمی دیده می شود، معکوس و وارون جانبی خواهد بود. دوربین‌های دو چشمی از نظر طراحی و شکل قرارگیری منشورها به دو نوع پرو (Porro) و  روف (Roof) تقسیم می‌شوند.
مشخصات دوربین شکاری خوب
انواع منشور در دوربین دو چشمی

اجزای منشور دوربین‌های پرو از هم جدا هستند و این مسئله عمق میدان، میدان دید و طول مسیری را که پرتو نور از عدسی شیئی تا عدسی چشمی طی می‌کند، افزایش می‌دهد. قیمت این نوع دوربین نسبت به دوربین‌های روف مناسب‌تر است.

  • نوع فوکوس: هر دوربین دوچشمی شکاری برای جابجایی لنزها و تنظیم وضوح تصاویر نیاز به فوکوس دارد که این کار به سه روش انجام می‌شود.
  1. فوکوس مجزا: هر چشمی دوربین مجزا از چشمی دیگر قابلیت تنظیم دارد.
  2. فوکوس مرکزی: وسیله‌ای پیچی در وسط دوربین نصب شده است که به وسیله آن هر دو چشمی دوربین تنظیم و تصاویر ثابت می‌شوند.
  3. فوکوس دوطرفه: در وسط دوربین وسیله‌ای برای تنظیم همزمان دو چشمی قرار دارد و البته می‌توان هر چشمی را به صورت مجزا نیز تنظیم کرد. این نوع دوربین برای افرادی که یکی از چشمانشان ضعیف‌تر یا قوی‌تر از دیگری است، کاربرد دارد.
  • مردمک خروجی: اگر قطر پرتوهای خروجی از عدسی چشمی در مکانی که تصویر شکل می‌گیرد (مردمک خروجی) در حد قطر مردمک چشم رصدگر باشد، نور خروجی از عدسی چشمی به طور کامل وارد چشم می‌شود. در مقابل اگر اندازه آن از اندازه مردمک چشم بیشتر باشد، مقداری از پرتوها وارد قرنیه چشم نشده و در واقع تلف می‌شوند. از طرف دیگر اگر اندازه آن کمتر از قطر مردمک چشم باشد، رصدگر برای دیدن کل تصویر باید چشم خود را جابجا کند.

قطر مردمک چشم انسان در زمان کودکی حدود ۷ میلی‌متر و در بزرگسالی ۳ تا ۴ میلی‌متر است.

  • فاصله راحتی چشم (Eye Relief): این ویژگی در دوربین دو چشمی به میزان فاصله چشمان رصدگر تا چشمی دوربین گفته می‌شود تا بهترین و کامل‌ترین تصویر و میدان دید مشاهده شود. اگر این مقدار از حد مجاز کمتر و چشم‌های رصدگر به لنز چشمی دوربین بیش از حد نزدیک شود، تصاویر و میدان دید به صورت کامل دیده نشده و یک هاله سیاه در اطراف میدان دید مشاهده می‌شود.

برای افرادی که از عینک استفاده نمی‌کنند معمولا این فاصله بین ۱۲ تا ۱۴ میلی‌متر بوده، اما برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند این مقدار بین ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر است.

بهترین دوربین دو چشمی نجومی

دوربین دو چشمی سلسترون مدل 20×50 G2 مناسب علاقمندان به طبیعت و منجمان است. به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت مطلوب، این دوربین انتخاب اکثر علاقه‌مندان به طبیعت و آسمان شب در بودجه‌های پایین به شمار می‌رود. این دوربین دو چشمی به راحتی با یک رابط به سه‌ پایه عکاسی وصل می‌شود تا در هنگام رصد آسمان، لرزش‌ دستان به تصویر منتقل نشود.

بهترین دوربین دوچشمی نجومی
دوربین دو چشمی سلسترون مدل 20×50 G2

برای خرید کلیک کنید

دوربین دوچشمی
دوربین دو چشمی سلسترون مدل 20×50 upclose G2

برای خرید کلیک کنید

دوربین شکاری با زوم بسیار بالا

دوربین‌های دو چشمی 15X70 و 10X70 برای استفاده روزمره طبیعت‌گردی و رصد آسمان مناسب هستند و می‌توانند روی پایه عکاسی مستقر شوند. دوربین‌های دو چشمی با دهانه فراخ توانایی جذب نور بیشتری داشته و در محیط‌‌های کم‌نور و برای رصد ستارگان عملکرد بهتری دارند. برای مشاهده قیمت روز دوربین شکاری و خرید آن به لینک زیر مراجعه کنید.

دوربین شکاری
دوربین‌ دو چشمی 15X70

برای خرید کلیک کنید

دوربین شکاری زوم بسیار بالا
دوربین‌ دو چشمی 10X70

برای خرید کلیک کنید

دوربین شکاری بوشنل

دوربین دو چشمی بوشنل مدل 8X21 engrave باکیفیت‌، کوچک، سبک و مناسب سفرهای طبیعت‌گردی و لذت بردن از مناظر از جمله آسمان شب است.

دوربین دوچشمی
دوربین دو چشمی بوشنل مدل 8X21 engrave

برای خرید کلیک کنید

قیمت روز دوربین شکاری

اگر به دنبال یک محصول بسیار حرفه‌ای و کاربردی هستید، دوربین تک چشمی بوشنل مدل 10X52 محصولی بی‌نظیر برای رصد کردن اهداف مورد نظر است. این دوربین تک چشمی خوش‌دست، وزن سبک و حجم بسیار کمی دارد. برخی از ویژگی‌های این محصول شامل قابلیت دید در تاریکی تا یک کیلومتر، وضوح تصویر بسیار عالی و کاملا مقاوم در برابر برف و باران و پاشش آب است. همچنین این دوربین کیف کمری برزنتی، بند و دستمال لنز مخصوص دارد.

قیمت روز دوربین شکاری
دوربین تک چشمی بوشنل مدل 10X52

برای خرید کلیک کنید

قیمت دوربین دوچشمی نجومی

دوربین دوچشمی شکاری آسیکا 42×10 ساخت شرکت BNISE است که بیش از ۲۰ سال سابقه طراحی حرفه‌ای در زمینه تولید محصولات نوری و اپتیکی دارد. از آن جا که در این شرکت بیش از ۱۰۰ متخصص در قسمت طراحی و تحقیق در سامانه‌های نوری فعالیت دارند، محصولات عرضه‌شده توسط آن از بالاترین کیفیت ساخت بهره‌مند هستند.

این دوربین شکاری از بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر برخوردار بوده و قادر است تصاویر را بدون کمترین افت کیفیت به مقدار ۱۰ برابر بزرگ‌تر به کاربر نمایش دهد. این دوربین کاربردهای گسترده‌ای اعم از شکاری، کوهنوردی، دریانوردی و قایقرانی، طبیعت‌گردی و کمپینگ، ستاره‌شناسی آماتوری دارد. اندازه قطر عدسی شیئی در دوربین دوچشمی شکاری آسیکا 10×42 برابر با ۴۲ میلی‌متر است.

در این دوربین با توجه به مقدار بزرگ‌نمایی، نور بسیار مناسبی به داخل دوربین جذب و تصاویر با شفافیت و وضوح بالایی به چشمان کاربر ارسال می‌شود. بدنه دوربین دوچشمی شکاری آسیکا 10×42 علاوه بر کیفیت بسیار بالا، از وزن سبکی برخوردار بوده و در عین حال از طراحی ارگونومی که کاملا منطبق با دست انسان بوده بهره برده است؛ این ویژگی علاوه بر راحتی در هنگام استفاده، سبب پایداری هرچه بهتر دوربین در دست کاربر شده و از لیز خوردن و افتادن ناگهانی دوربین از دستان کاربر جلوگیری می‌کند.

قیمت دوربین دوچشمی نجومی
دوربین دوچشمی شکاری آسیکا 42×10

برای خرید کلیک کنید

دوربین شکاری زایس

دوربین دو چشمی زایس مدل 2060 برای شکار، رصد و طبیعت‌گردی مناسب بوده و یک دوربین نجومی با قیمت بسیار مناسب به شمار می‌رود.

دوربین دوچشمی
دوربین شکاری زایس مدل 2060

برای خرید کلیک کنید

برچسب‌ها:

دوربین دوچشمی آسمان شب

خرید دوربین دو چشم

خرید دوربین شکاری دو چشمی و دوربین شکاری تک چشمی

قیمت قویترین دوربین شکاری

دوربین شکاری از کجا بخرم

منبع digikala totikala campsafar binoculars haftaseman
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64866
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها