ارائه اینترنت 5G با پلتفرم استراتوسفری بر فراز عربستان

0 133

شرکت بریتانیایی SPL (سرواژه Stratospheric Platforms Limited) آزمایش اتصال 5G را به وسیله یک پلتفرم استراتوسفری بر فراز عربستان سعودی با موفقیت به انجام رساند. این آزمایش میان ایستگاه زمینی 5G، پلتفرم استراتوسفری در حال پرواز در ارتفاع ۴۵ هزار فوتی و یک دستگاه تلفن همراه معمولی انجام گرفت.

عملیات مذکور که طی آن سیگنال 5G در مساحت ۴۵۰ کیلومتر مربع منتشر شد، با همکاری کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی (CITC) در حریم هوایی دریای سرخ صورت پذیرفت. به گفته ریچارد دیکین (Richard Deakin)، مدیرعامل SPL، هدف از این آزمایش ارائه اینترنت پهن باند 5G پایدار برای ارائه خدمات به کاربران تلفن همراه است.

تیم عملیات، تماس‌های ویدئویی سه‌طرفه‌ای را میان ایستگاه زمینی، تلفن همراه در یک قایق و مرکز کنترل واقع در ۹۵۰ کیلومتری محل آزمایش برقرار کرد. آزمایش‌های بیشتر زمینی و هلی‌بورن نشان داد که کاربر می‌تواند ویدئوی 4K را به وسیله تلفن همراه با تاخیر متوسط یک میلی‌ثانیه بیشتر از سرعت شبکه پخش کند. به علاوه، آزمایش‌های قدرت سیگنال با استفاده از یک دستگاه مجهز به 5G که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود، قابلیت تعامل کامل با ایستگاه‌های زمینی را تایید کرد.

اینترنت ماهواره ای استراتوسفری
برقراری ارتباط با پلتفرم استراتوسفری شرکت SPL

SPL در این آزمایش از یک هواپیمای گروب (Grob) ساخت آلمان و با پایداری بالا استفاده کرد. البته مسئولان این شرکت در نهایت قصد دارند برای این منظور از آنتن هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاع بالا (HAPS) بهره بگیرند. SPL در حال توسعه یک پلتفرم HAPS به نام استراتومست (Stratomast) بوده که با نیروی هیدروژن کار می‌کند. این پلتفرم می‌تواند به مدت یک هفته بدون سوخت‌گیری پرواز کند و مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر مربع را پوشش دهد.

گفتنی است عربستان در حال توسعه پروژه‌ای با هدف توسعه یک کانون گردشگری در سواحل دریای سرخ است و همکاری با شرکت SPL به منظور خدمات‌رسانی اینترنت به کاربران این منطقه صورت می‌گیرد.

منبع datacenterdynamics
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64829
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها