ایلان ماسک رسانه‌های روسیه را در اینترنت ماهواره‌ای مسدود نمی‌کند

0 179

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، اعلام کرد منابع خبری روسی را در شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مسدود نخواهد کرد. وی که به تازگی امکان استفاده از خدمات استارلینک را در اوکراین مهیا کرده است، گفت: «برخی دولت‌ها از او خواسته‌اند که منابع خبری روسی را در شبکه اینترنتی خود مسدود کند.» او اما با انتشار توییتی نوشت: «ما در صورتی این کار را انجام می‌دهیم که اسلحه پشت سر ما بگذارند. متاسفم که به آزادی بیان به عنوان یک اصل مطلق اعتقاد دارم!»

وی پیش از این به درخواست ولادیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy)، رئیس جمهور اوکراین، اینترنت استارلینک را برای این کشور در حال جنگ فعال کرد تا در مناطقی که زیرساخت‌های زمینی اینترنت از بین رفته‌اند، امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای فراهم شود. ماسک در همین راستا محموله‌ای از تجهیزات استارلینک را نیز به اوکراین فرستاد.

تماس رئیس جمهور اوکراین و ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای

رئیس جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد با ایلان ماسک گفتگو کرده و قرار است طی روزهای آتی دسترسی کشورش به اینترنت ماهواره‌ای بیشتر شود. به گفته زلنسکی، اوکراین ظرف روزهای آینده از ترمینال‌های بیشتری از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برخوردار خواهد شد. رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین در گفتگوی تصویری با ماسک از او دعوت کرد تا پس از پایان جنگ به این کشور سفر کند.

منبع ir.sputniknews isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64812
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها