سفر انسان به ماه تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاد

0 345

پاول مارتین (Paul Martin)، بازرس کل ناسا، اعلام کرد اولین فرود خدمه ماموریت آرتمیس (Artemis) بر ماه تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاد. تاخیر و نیاز به بودجه اضافی، به دلیل مشکلات فنی، همه‌گیری کووید-۱۹ و شکایت شرکت آمریکایی بلواوریجین (Blue Origin) بوده است. همه‌ این موارد تا نوامبر۲۰۲۱ حل شدند و ناسا قرارداد سفر به ماه را به شرکت اسپیس‌ایکس اعطا کرد.

در همین رابطه بخوانید: جف بزوس رسما از ناسا شکایت کرد

ناسا قصد داشت حداکثر سال ۲۰۲۵ این ماموریت را انجام دهد که به گفته مارتین هر چند انجام ماموریت در این سال غیرممکن نیست، اما بعید به نظر می‌رسد. بنابر اظهارات وی، چالش‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی و حل کرد؛ مهم‌ترین آن‌ها دریافت تاییدیه برای یک سامانه فرود انسان بر ماه است.

خبر تعویق ماموریت سفر به ماه تنها چند روز پس از خبر تعویق ماموریت آرتمیس-۱ (Artemis-1) که سفری بدون خدمه به مدار ماه است، اعلام شد.

ماموریت آرتمیس ناسا

آرتمیس-۱ ماموریتی برای بازگرداندن انسان‌ها به سطح ماه است که طی آن یک فضاپیمای بدون سرنشین به مدار ماه خواهد رفت و اگر ماموریت اول به خوبی پیش برود، در ماموریت آرتمیس-۲ (Artemis-2) یک پرواز سرنشین‌دار بر فراز ماه انجام خواهد شد. در نهایت در ماموریت آرتمیس-۳ (Artemis-3) نخستین فرودگر سرنشین‌دار بر روی ماه فرود می‌آید و پس از چند دهه بار دیگر انسان‌ها بر ماه قدم خواهند گذاشت.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64755
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها