محموله ۵۰ ماهواره اینترنتی اسپیس‌ایکس روانه مدار زمین شد

0 192

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) سی و هشتمین محموله ماهواره‌های اینترنتی خود شامل ۵۰ ماهواره استارلینک (Starlink) را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت روز دوشنبه ۲۵فوریه (۷اسفند) ساعت ۱۵:۱۲ به‌وقت گرینویچ انجام شد و طی آن ماهواره‌‌های مذکور توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه فضایی وندنبرگ (Vandenberg) در ایالت کالیفرنیا در مدار زمین قرار گرفتند.

با انجام این ماموریت تعداد ماهواره‌های منظومه استارلینک به بیش از ۲۱۵۰ ماهواره رسید. هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد.

ماهواره‌های منظومه استارلینک با ۲۶۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. این ماهواره‌ها همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. اخیرا و با گسترش منظومه مورد بحث، پیش‌فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز آغاز شده است.

 

منبع rocketlaunch space espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64607
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها