آیا جنگ روسیه و اوکراین به فضا کشیده می‌شود؟

0 152

تحلیلگران معتقدند ابعاد جنگ روسیه و اوکراین ممکن است به فضا نیز کشیده شود و به همین منظور می‌بایست اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد. به گفته مقامات دفتر شناسایی ملی (NRO) ایالات متحده که ناوگان ملی ماهواره‌های جاسوسی این کشور را اداره می‌کند، ماهواره‌های مختلفی ممکن است مورد هدف ارتش روسیه قرار بگیرند.

بر اساس اظهارات کریستوفر اسکولیز (Christopher Scolese)، مدیر NRO، روسیه آشکارا آنچه را می‌خواسته در اوکراین انجام دهد، به منصه ظهور رسانده و آن‌ها به دنبال پیروزی هستند. وی می‌گوید: «بنابراین عادلانه است اگر فرض کنیم تا حدی که آن‌ها بتوانند و تا جایی که احساس کنند کنترل اوضاع از دستشان خارج نشده است، جنگ را به فضا نیز گسترش دهند.»

اگر چه اسکولیز پیش‌بینی خاصی درباره اقدامات احتمالی روسیه نداشته، اما معتقد است این کشور به زودی سامانه جی‌پی‌اس را غیرفعال می‌کند. وی از اپراتورهای ماهواره‌های دولتی و تجاری درخواست کرده است تا مراقب اوضاع باشند. اسکولیز ادامه می‌دهد: «مهمترین اقدام این است که مطمئن شویم تمامی سامانه‌ها امن هستند و هر لحظه در حال رصد آن‌ها هستیم، زیرا می‌دانیم روسیه در حوزه سایبری توانایی خوبی دارد.»

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64606
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها