حامل فضایی که قرار است به ماه برخورد کند متعلق به چین نیست!

0 167

دولت چین ادعا کرده‌ است برخلاف باور منجمان، حامل فضایی که قرار است به ماه برخورد کند، متعلق به ماموریت‌های قمری چین نیست. با این‌ حال احتمال دارد چین در تشخیص اینکه کدام ماموریت فضایی این کشور منشا زباله‌ فضایی مذکور است، اشتباه کرده باشد؛ زیرا شواهد نشان می‌دهند جسم مذکور بخشی از یک حامل فضایی قدیمی چینی است.

وانگ وبین (Wang Wenbin)، سخنگوی وزارت خارجه چین، اعلام کرد: «طبق نظارت چین، مرحله دوم حامل فضایی که متعلق به ماموریت چانگ‌ای-۵ (Chang’e-5) سازمان ملی فضایی چین (CNSA) بود، وارد اتمسفر شد و به‌طور کلی سوخت و از بین رفت.» به علاوه، داده‌های نیروی فضایی آمریکا (USSF) نیز این مسئله را تایید کرده است.

بیل گری (Bill Gray)، منجمی که این زباله فضایی را شناسایی و ردیابی نمود، ابتدا فکر می‌کرد این زباله فضایی تکه‌ای از حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) باشد، اما پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد این جسم بخشی از حامل فضایی ماموریت چانگ‌ای-۵تی۱ (Chang’e-5-T1) چین است.

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه چین واکنش دقیقی به این برخورد نداشت و ممکن است ابهام‌هایی در تشخیص ماموریت پیش آمده باشد. به علاوه، وبین در پاسخ خود به ماموریت چانگ‌ای-۵ اشاره کرد و حرفی از چانگ‌ای-۵تی۱ نزد.

منبع digiato zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64563
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها