توسعه پلتفرم ماهواره‌ای با امکان نصب محموله‌های مختلف در مدار

0 149

یک استارت‌آپ آمریکایی قصد توسعه پلتفرمی را دارد که می‌توان پس از استقرار در مدار، محموله‌های مختلفی را توسط فضاپیماهای رباتیک روی آن نصب کرد و بدین ترتیب امکان پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در طول زمان ماموریتش خواهد داشت. این ماموریت فضایی در حقیقت شامل دو بخش می‌شود؛ یک باس ماهواره‌ای که به عنوان پلتفرم میزبان محموله‌ها عمل می‌کند و یک فضاپیمای رباتیک که وظیفه انتقال محموله و نصب آن روی باس را برعهده دارد.

بنابر اعلام استارت‌آپ کوانتوم اسپیس (Quantum Space)، این پلتفرم می‌تواند در فضای میان زمین و ماه مستقر شود و امکان نصب انواع محموله‌های مخابراتی، ناوبری، سنجشی، آگاهی از حوزه فضایی و حسگرهای آب‌وهوای فضایی روی آن وجود دارد.

به گفته استیو جورچیک (Steve Jurczyk)، از بنیانگذاران کوانتوم اسپیس، این ماموریت فضایی در ابتدا در نقطه لاگرانژ L1 فعالیت خواهد کرد و با بهره‌گیری از رابط‌های ماژولار اتصال و اجرا (Plug-and-Play) از محموله‌ها پشتیبانی می‌کند. کوانتوم اسپیس در سال ۲۰۲۴ یک ماموریت آزمایشی را برای این منظور روانه فضا خواهد کرد و اولین پلتفرم خود را در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به مدار می‌فرستد.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64499
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها