دسترسی به تجزیه‌وتحلیل تصاویر ماهواره‌ای بدون نیاز به کدنویسی امکان‌پذیر شد

0 153

شرکت بریتانیایی ارث بلاکس (Earth Blox) با همکاری شرکت گوگل خدمتی را ارائه داده است که از طریق آن کاربران بدون نیاز به کدنویسی به تجزیه‌وتحلیل تصاویر ماهواره‌ای با سرعتی بسیار بالا دسترسی خواهند داشت. رویکرد بدون کد (No-code) به کاربرانی که متخصص برنامه‌نویسی نیستند اجازه می‌دهد به جای نوشتن کد، با استفاده از رابط کاربری گرافیکی، نرم‌افزار ایجاد کنند و بدین ترتیب افراد غیرمتخصص نیز امکان بهره‌گیری از تجزیه‌وتحلیل تصاویر ماهواره‌ای را خواهند داشت.

در همین رابطه بخوانید: معرفی وبسایت‌های دانلود تصاویر ماهواره‌ای به روز

ارث بلاکس برای ارتقای این خدمت، اوایل سال ۲۰۲۲ با شرکت آمریکایی پلنت لبز (Planet Labs) آغاز به همکاری کرد تا داده‌های ماهواره‌ای با کیفیت بالا و روزانه این شرکت را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. خدمت مذکور با تکیه بر فراگیر بودن خدمات ابری (Cloud Services) در سراسر جهان، داده‌های ماهواره‌های سنجشی را توسط مرورگر هر تبلت یا لپ تاپ قابل دسترسی می‌کند.

محیط برنامه‌نویسی بصری خدمت ارث بلاکس به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های ورودی را تنظیم کرده، ویژگی‌های منطقه یا موقعیت محلی خود را جهت شناسایی نقاط مورد نظر در نقشه مشاهده کنند و بدین ترتیب مناطق در معرض خطر را مورد شناسایی قرار دهند. اکنون می‌توانید از وبسایت ارث بلاکس به این خدمت دسترسی داشته باشید.

منبع spacedaily webflow
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64406
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها