جایزه میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با زباله‌های فضایی

0 127

نیروی فضایی ایالات متحده (USSF) طی پروژه اوربیتال پرایم (Orbital Prime) از بخش خصوصی برای پاک‌سازی زباله‌های فضایی کمک خواست. این پروژه بر بازار نوظهور OSAM (سرواژه On-orbit Servicing, Assembly and Manufacturing) تمرکز خواهد کرد که شامل طیف وسیعی از فناوری‌ها برای تعمیر و سوخت‌گیری ماهواره‌ها، حذف زباله‌های مداری و ایجاد قابلیت‌های جدید در فضا است.

در همین رابطه بخوانید: بخشی از حامل اسپیس‌ایکس بر فراز مکزیک سوخت+فیلم

برنامه مذکور با هدف آزمایش یک سامانه مداری ظرف دو تا چهار سال اجرا می‌شود و جوایز فاز اول و دوم آن به ترتیب ۲۵۰ هزار و ۱/۵ میلیون دلار هستند.

زباله‌های فضایی اجسام گوناگون ساخته انسان بوده که در مدار زمین در حال گردش هستند، اما دیگر کارایی ندارند. هم‌اکنون بیش از ۲۰ هزار قطعه زباله فضایی قابل ردیابی در مدار زمین وجود دارد. مسئله‌ای که نیروی فضایی را نگران کرده است، اجرام کوچک‌تر مانند پیچ‌ها بوده که قابل ردیابی نیستند.

به گفته دیوید تامپسون (David Thompson)، معاون رئیس عملیات فضایی USSF، هدف آن‌ها از اوربیتال پرایم مشارکت با ذهن‌های نوآور، دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی برای پیشرفت و به‌کارگیری آخرین فناوری‌ها در زمینه‌ کاهش و حذف زباله‌های فضایی است.

منبع isna wikipedia spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64384
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها