سهم بخش خصوصی از اعتبارات ۵۰۰ میلیون دلاری بخش فضایی مشخص شود

3 370

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته از تصویب اعتبارات ۵۰۰ میلیون دلاری برای بخش فضایی خبر داد. منوچهر منطقی با بیان اینکه این بودجه در شورای عالی فضایی به تصویب رسیده است، گفت: «مسئولان از هم‌اکنون باید سهم فعالان این صنعت در بخش خصوصی را مشخص کنند.» به گفته منطقی، این میزان اعتبارات باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و بعد از تصویب بودجه مشخص خواهد شد که چه مقدار از آن برای صنعت فضایی در نظر گرفته می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: کارکرد شورای عالی فضایی مشروط به تصویب برنامه‌های راهبردی

منطقی با تاکید بر اینکه در این اعتبارات باید بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شود، ادامه داد: «بنابر اعلام مسئولان، در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از محصولات و اقلام مورد نیاز بخش نظامی کشور از سوی بخش خصوصی تامین می شود، از این رو لازم است در این اعتبارات سهم بخش خصوصی نیز دیده شود.» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته خاطر نشان کرد: «بر این اساس باید بخش دولتی و حاکمیتی نقش بخش خصوصی را در صنعت فضایی مشخص کند. به عنوان مثال اعلام کند که طراحی و ساخت کدام دسته از ماهواره‌ها بر عهده بخش خصوصی باشد.»

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های مختلفی که در این زمینه در دستور کار مسئولان قرار دارد، به این نکات توجه بیشتری صورت گیرد. گفتنی است جلسه شورای عالی فضایی پس از وقفه‌ای حدودا ۱۱ ساله، روز ۵آذر با حضور رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه آخرین ظرفیت‌های کشور در حوزه صنعت فضایی و چالش‌هایی که در این حوزه با آن روبروست، مطرح و در نهایت جمع‌بندی بر آن شد که دولت سیزدهم به دنبال ارتقای صنعت فضایی کشور و توسعه آن باشد.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64248
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
میلاد
2 سال قبل

سلام
بنده در یک کانال در مورد موشک غدیر و ماهواره بر های ایرانی پستی در یوتیوب دیدم که در مورد ساخت پایگاه فضایی در قطب جنوب توسط ایران می‌گفت
بنده در مورد صحبت هایی که سرلشکر باقری گفتن و جنوبگان ایران که همون منطقه ای هست که برای ایران هست تحقیقاتی انجام دادم.

میشه در این باره بگین که واقعا میشه یا نه؟!نظرتون چیه؟!

ساخت پایگاه دائمی در قطب جنوب قدرت استراتژیک ایران بالا میبره و این خبر ساخت پایگاه فضایی هیجان انگیز هست.

میلاد
میلاد
2 سال قبل
پاسخ به  اسپاش

بله این رو شنیدم
تعجب کردم که اینو نمیدونستید!
چون که روسیه اولین کشوریه که پیشقدم شده و ایران حمایت می‌کنه و یک قرارداد ۳ ساله هم بسته شده.
اگه خواستین لینک فیلم رو براتون می‌فرستم ببینید.