ترمینالی برای ادغام ماهواره‌های اینترنتی همه مدارها

0 1,654

نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال یافتن راهکاری است تا از طریق آن بتواند از ماهواره‌های اینترنتی مدارهای لئو تا ژئو با بهره‌گیری از یک ترمینال مشترک استفاده کند. این ارگان از شرکت‌ها خواسته است پیشنهادهای خود را برای این منظور ارائه دهند تا در صورت نیاز نظامیان آمریکایی بتوانند بین ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای مختلف جابه‌جا شده و قادر به استفاده از دیگری باشند.

در همین رابطه بخوانید: همه چیز درباره اینترنت ماهواره‌ای

نمونه ای از موارد استفاده مورد نظر ارتش، برقراری ارتباطات برای مناطق قطب شمال است. ارتباطات ماهواره‌ای در حال حاضر در این مناطق که در عرض جغرافیایی بالای ۵۵ درجه قرار دارند، بسیار محدود است. در درخواست نیروی هوایی از منظومه‌های اینترنتی تجاری نوظهور به عنوان فرصتی برای ارائه سریع و مقرون‌ به‌ صرفه خدمات ارتباطات ماهواره‌ای به این مناطق، همتراز با آنچه در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر وجود دارد، یاد شده است.

این آزمایش‌ها بخشی از برنامه‌ای موسوم به DEUCSI (سرواژه Defense Experimentation Using Commercial Space Internet) است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. هدف از این برنامه، بررسی راهکارهایی برای ادغام منظومه‌های اینترنت ماهواره‌ای نوظهور در مدار لئو مانند سامانه استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) و منظومه شرکت وان‌وب (OneWeb) با سامانه‌های رایج مدار ژئو به منظور استفاده در عملیات‌های نظامی است.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64135
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها