ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از پایان عمرش در کدام نقطه زمین سقوط می‌کند؟

2 603

ایستگاه فضایی بین‌المللی در ژانویه۲۰۳۱ عمرش پایان می‌یابد و با رسیدن به زمین، درون اقیانوس آرام خواهد افتاد. نقطه نمو (Point Nemo)، معروف به گورستان فضایی، مکانی در اقیانوس آرام است که فاصله بسیار زیادی از خشکی دارد و برای فرود کنترل‌شده زباله‌های فضایی به درون اقیانوس، هدف قرار می‌گیرد.

در همین رابطه بخوانید:‌ موقعیت زنده ایستگاه فضایی بین‌المللی را ببینید

این کار به علت افزایش هزینه‌ها در زمینه تعمیر و حفظ این ساختار سال‌خورده انجام می‌شود و مهندسان آن را از مدارش خارج می‌کنند. بخشی از قطعه‌های این ایستگاه در جو خواهند سوخت و قطعه‌هایی که نسوخته‌اند با ورود به جو زمین، درون اقیانوس سقوط خواهند کرد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی
نقطه نمو در اقیانوس آرام

ناسا به دنبال پیشنهادهای مختلف برای ساخت ایستگاه فضایی جدید است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ یک پایگاه جدید در فضا بسازد. چین نیز در حال ساخت یک ایستگاه فضایی است که سه فضانورد در آن سکونت می‌کنند. همچنین روسیه در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ایستگاه فضایی دیگری است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۵ در مدار خود مستقر می‌شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ساختار فضایی ماژولار (دارای چندین بخش قابل سکونت) است که در مدار لئو و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ کیلومتری زمین به‌ دور کره زمین می‌چرخد. این ایستگاه از سال ‍۱۹۹۸ آغاز به‌ کار کرد و ۴ کشور آمریکا، روسیه، ژاپن، کانادا به‌همراه آژانس فضایی اروپا (ESA) تملک آن را در اختیار دارند.

ماگ طرح فضا

این ایستگاه به‌ عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در شرایط ریزگرانش و محیط فضایی عمل می‌کند و میزبان پژوهش‌های علمی در حوزه‌های مختلفی از جمله اخترزیست‌شناسی، نجوم، هواشناسی و فیزیک است. ایستگاه مذکور همچنین به‌ منظور آزمایش سامانه‌های فضاپیماها و تجهیزات مورد نیاز برای ماموریت‌های طولانی مدت آینده به ماه و مریخ مناسب است.

منبع digiato espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64128
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول
رسول
2 سال قبل

تا حالا چند تا فضانورد رفته ایستگاه فضایی

اسپاش
2 سال قبل
پاسخ به  رسول

سلام
بالای ۲۴۰ فضانورد که البته خیلیهاشون چند بار اعزام شدن