اسپیس‌ایکس ۴۹ ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا فرستاد

0 194

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) سی و ششمین محموله ماهواره‌های اینترنتی خود شامل ۴۹ ماهواره استارلینک (Starlink) را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت روز پنجشنبه ۳فوریه (۱۴بهمن) ساعت ۱۸:۱۳ بامداد به‌وقت گرینویچ انجام شد و طی آن ماهواره‌‌های مذکور توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه فضایی کندی (Kennedy) در ایالت فلوریدا در مدار زمین قرار گرفتند.

ماگ طرح فضا

با انجام این ماموریت تعداد ماهواره‌های منظومه استارلینک به نزدیکی ۲۱۰۰ ماهواره رسید. هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه ماهواره‌ای خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد.

در همین رابطه بخوانید: آموزش نصب تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک+فیلم

ماهواره‌های منظومه استارلینک با ۲۶۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. این ماهواره‌ها همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. اخیرا و با گسترش منظومه مورد بحث، پیش‌فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز آغاز شده است.

منبع rocketlaunch space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64105
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها