کشف یک شی ناشناخته عجیب و چرخان در کهکشان راه شیری

0 470

دانشمندان استرالیایی یک شی عجیب و چرخان ناشناخته را در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که تاکنون نظیر آن دیده نشده است. این شی هر ۱۸.۱۸ دقیقه، به مدت یک دقیقه مقدار زیادی امواج رادیویی منتشر می‌کند. قبلا اجرامی که در فاصله‌های مشخص انرژی آزاد می‌کنند شناسایی شده‌اند، اما منجمان می‌گویند اینکه جرمی برای یک دقیقه روشن و بعد خاموش شود کاملا غیرعادی است. تیم محققان هم‌اکنون در تلاشند ماهیت جرم مذکور را کشف کنند.

در همین رابطه بخوانید: تصویر برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری را ببینید

به گفته پژوهشگران این شی می‌تواند یک کوتوله سفید باشد که در واقع بقایای یک ستاره رو به افول است. با این وجود ناتاشا هارلی‌-والکر (Natasha Hurley-Walker)، ستاره‌شناس مرکز بین‌المللی تحقیقات رادیونجومی (ICRAR) استرالیا، می‌گوید: «این شی حتی به‌عنوان یک کوتوله سفید هم جرمی کاملا غیرمعمول است. تاکنون یک کوتوله سفید تپ‌اختر (Pulsar) شناسایی شده، ولی این شی بسیار بزرگ‌تر از آن است.» تپ‌اخترها اجرامی آسمانی احتمالا از نوع ستاره‌های نوترونی چرخان هستند که به‌طور منظم و مداوم پالس‌هایی از امواج رادیویی و دیگر تابش‌های الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند.

ناتاشا هرلی-واکر می‌گوید: «این جرم در طول چند ساعتی که آن را رصد می‌کردیم ظاهر و ناپدید می‌شد. این کاملا غیرمنتظره بود؛ چون هیچ چیز دیگری در آسمان سراغ نداریم که چنین رفتاری داشته باشد.» این جرم را تایرون اودوهرتی (Tyrone O’Doherty)، دانشجوی دانشگاه کرتین (Curtin University) استرالیا، کشف کرد.

منبع instagram instagram
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63975
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها