اروپا برای حمایت مالی از استارت‌آپ‌های فضایی یک صندوق تاسیس کرد

0 94

اتحادیه اروپا صندوقی را با هدف حمایت مالی از استارت‌آپ‌های فضایی قاره سبز راه‌اندازی کرده است تا از طریق آن سرمایه‌گذاران خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ‌ها ترغیب کند. به‌گفته آلین گدارد (Alain Godard)، رئیس اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری اروپا، به ازای هر یورویی که اتحادیه اروپا در صندوق مذکور سرمایه‌گذاری می‌کند، معمولا سه یا چهار یورو سرمایه از شرکت‌ها جذب می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: توقف فعالیت استارت‌آپ فضاپایه ایرانی دلیل موانع دولتی

چنین امری در واقع شرکت‌های خصوصی را مجاب به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها می‌کند، چرا که در غیر این صورت ریسک سرمایه‌گذاری خود را بالا می‌بینند. تیری برتون (Thierry Breton)، از مسئولان اتحادیه اروپا، در این باره می‌گوید: «اتحادیه اروپا عمدتا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی استارت‌آپ‌ها داشته باشد و از این رو آن‌ها ناچارند به سرمایه‌گذاران غیر اتحادیه اروپا روی بیاورند.» بنابر اظهارات او این امر یک ضرر بزرگ برای اروپا محسوب می‌شود و صندوق جدید یک تغییر دهنده بازی خواهد بود.

این صندوق به عنوان بخشی از صندوق سرمایه‌گذاری اروپا (EIF) تاسیس شده است و تامین مالی را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​در سراسر اروپا فراهم می‌کند. صندوق یادشده به افتخار جیوانی دومنیکو کاسینی (Giovanni Domenico Cassini) ستاره‌شناس مشهور ایتالیایی، به نام وی نامگذاری شده است.

منبع phys
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63969
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها