ناسا با کمبود فضانورد مواجه است

2 649

ناسا به‌دنبال گسترش ماموریت‌های سرنشین‌دار خود به ماه در چند سال آینده و انجام پیوسته‌ ماموریت‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی، نگرانی‌های خود را درباره‌ کمبود احتمالی فضانوردان برای کمک به انجام ماموریت‌ها ابراز کرد. این آژانس اعلام کرد که پس‌از رسیدن به‌ اوج حدود ۱۵۰ فضانورد در سال ۲۰۰۰، شمار فضانوردان اکنون به ۴۴ تن رسیده که یکی از کوچک‌ترین کادرهای فضانوردان در ۲۰ سال گذشته است.

در همین رابطه بخوانید: شرایط فضانورد شدن

برنامه‌ریزی ناسا برای آموزش و انتخاب فضانوردان هم‌اکنون بر اساس ماموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود، اما سفرهای سرنشین‌دار به ماه و احتمالا حتی مریخ، به‌این‌معنی است که ناسا باید روشی را درنظر بگیرد تا برای چنین تلاش‌هایی آماده باشد.

در زمان فعلی ممکن است آژانس فضایی آمریکا آمادگی تدوین برای برنامه‌های آموزشی جدید فضانوردان برای ماموریت‌های ماه که بسیار با برنامه‌های آمادگی برای اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی متفاوت است، نداشته باشد؛ وضعیتی که می‌تواند بر نخستین ماموریت سرنشین‌دار برنامه‌ آرتمیس (Artemis) به ماه، یعنی آرتمیس-۲ (Artemis-2) که زمان آن از سال ۲۰۲۴ به‌تعویق افتاد، اثر بگذارد. وضعیت کنونی به‌این‌معنی است که ناسا ممکن است فضانوردان اضافی دیگری برای جبران ازکارافتادگی پیش‌بینی‌نشده و جابه‌جایی خدمه و همچنین فعالیت‌های زمینی مانند جایگاه‌های مدیریت، شتابدهی و سخنگوهای آژانس نداشته باشد.

ناسا
بیست‌وسومین گروه نامزدهای آموزش فضانوردی ناسا

باتوجه‌به اینکه بیش‌از ۱۲ هزار نفر در آخرین دور استخدامی برای فضانورد ناسا شدن درخواست داده‌اند، می‌توان گفت که علاقه‌ زیادی به کاوش‌های فضایی به‌عنوان یک شغل وجود دارد و نشان می‌دهد آژانس فضایی شانس خوبی برای اصلاح شرایط جذب فضانورد درطول زمان دارد.

منبع digikala
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63828
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رحمان
رحمان
2 سال قبل

واقعا نمیشه ما بریم ناسا واسه فضانوردی؟؟؟