تعداد ماهواره‌های اینترنتی استارلینک از مرز ۲ هزار ماهواره گذشت

0 234

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) سی و پنجمین محموله ماهواره‌های اینترنتی خود شامل ۴۹ ماهواره استارلینک (Starlink) را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت روز شنبه ۱۹ژانویه (۲۹دی) ساعت ۲:۰۲ بامداد به‌وقت گرینویچ انجام شد و طی آن ماهواره‌‌های مذکور توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه فضایی کندی (Kennedy) در ایالت فلوریدا در مدار زمین قرار گرفتند.

با انجام این ماموریت تعداد ماهواره‌های منظومه استارلینک از مرز ۲ هزار گذشت و به عدد ۲۰۴۲ ماهواره رسید. هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه ماهواره‌ای خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد.

در همین رابطه بخوانید: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، تجهیزات و هزینه

ماهواره‌های منظومه استارلینک با ۲۶۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. این ماهواره‌ها همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. اخیرا و با گسترش منظومه مورد بحث، پیش‌فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز آغاز شده است.

منبع rocketlaunch spacenews wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63811
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها