منجم آماتور ایرانی یک سیارک کشف کرد

0 321

ریحانه زهره‌وند از منجمان آماتوری ایران موفق به کشف سیارکی نزدیک زمین شد که با تایید ناسا این سیارک به‌نام وی نامگذاری شده است. سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به خورشید یا به زمین نزدیک شوند، بسیار مهم بوده و برای بررسی و محاسبات مربوط‌به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز سودمند هستند.

ریحانه زهره‌وند، دانشجوی رشته پرستاری و منجم آماتور، می‌گوید: «فراخوان شرکت در این کمپین هرساله از سوی ناسا منتشر می‌شود و من با ثبت‌نام، در دوره‌های آموزش آنلاین آن شرکت کردم. در این دوره‌های آموزشی که از سوی موسسه بین‌المللی همکاری تحقیقات نجومی (IASC) و ناسا برگزار شد، برای شرکت‌کنندگان نحوه کار با نرم‌افزار astrometrica و همچنین اطلاعاتی که باید در انتخاب سیارک به آن دقت شود، ارائه شد که از آن‌ها می‌توان به مقدار مناسب سیگنال به نویز سیارک، قدر مطلق و همچنین نمودارهای آن اشاره کرد.»

در همین رابطه بخوانید: دانشجوی ایرانی در مسابقه طراحی ماهواره تایوان اول شد

کمپین جست‌وجوی سیارک

کمپین جستجوی سیارک

این رویداد بین‌المللی هرساله توسط ISAC با همکاری ۱۷ مرکز تحقیقاتی، دانشگاه، گروه و رصدخانه برگزار می‌شود و ۵۰۰ گروه داوطلب از کشورهای دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این رویداد مشاهده‌های مهم خود از اجرام آسمانی را گزارش خواهند کرد. هدف از برگزاری این برنامه، کمک گرفتن از افراد علاقمند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک ‌به ‌زمین ازپیش‌ کشف‌شده و همچنین رصد اجرام جدید است.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63739
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها