اهمیت قوانین بالادستی در توسعه بخش فضایی کشور

0 134

معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی ایران با اظهار اینکه در حوزه صنعت فضایی یک سری اسناد بالادستی داریم، به‌تشریح توجه به اهمیت این اسناد در توسعه بخش فضایی کشور پرداخت. سعید صدیقیان در وبینار «دولت سیزدهم و صنعت فضایی» گفت: «سند توسعه فضایی مهم‌ترین این اسناد بوده و در آن اهدافی به‌صورت کلان مشخص شده است.»

وی مهم‌تر از آن را برنامه توسعه و برنامه پنج ساله کشور و مهم‌تر از همه مسائل را قانون بودجه سنواتی دانست و افزود:‌ « این قانون اثر خود را در تحقق اهداف می‌گذارد و بنابر بودجه پیش‌بینی‌شده مطالبات شکل می‌گیرد.» بر اساس اظهارات معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی ایران، وجود قانون ملی فضا کمک‌کننده است، بااین‌وجود عدم وجود آن هم تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است.

در همین رابطه بخوانید: خصوصی‌سازی، مهم‌ترین اتفاق صنعت فضایی ایران

صنعت فضایی ایران

صدیقیان با تصریح اینکه شتاب بخشی صنعت فضایی موضوعی بود که از طرف خود رئیس‌جمهور مطالبه شد، عنوان کرد: « چنین امری بدون حضور بخش خصوصی ممکن نیست. دولت می‌بایست هم تسهیلات بدهد و هم در بخش‌هایی که برای بخش خصوصی صرف ندارد، حضور پیدا کند.» به‌عقیده وی، مهم‌ترین هدف در حوزه فناوری فضایی، دستیابی به مدارهای عملیاتی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی ایران تاکید کرد: «اکنون هیچکدام از ماهواره‌های ما به مرحله ازمایش عملیاتی در مدار خودشان نرسیده‌اند که چنین امری در دولت سیزدهم اولویت است.» به‌گفته صدیقیان، وزارت دفاع و وزارت ارتباطات مکلف شده‌اند تا سال ۱۴۰۳ به این موضوع‌ها بپردازند؛ امری که توسعه خدمات در لایه پایین دست را نیز به‌همراه خواهد داشت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63511
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها