قوانین تسهیل‌گر، شرط پیشرفت صنعت فضایی

0 203

عضو شورای عالی فضایی بااشاره‌به اینکه ما در حوزه فضا نیازمند نگاه به دنیا و اتفاق‌های بین‌المللی هستیم، قوانین تسهیل‌گر را از شروط مهم پیشرفت صنعت فضایی کشور دانست. حسن حدادپور با حضور در وبینار «دولت سیزدهم و صنعت فضایی» عنوان کرد: «باید در بحث قانونگذاری در این زمینه هوشمندانه رفتار کنیم، به‌طوری‌که قانون‌ها محدودکننده نباشند، بلکه کمک‌کننده و تسهیل‌گر باشند.»

وی ادامه داد: «اگر قرار است قانونی در کشور تدوین کنیم، لازم است با درنظر گرفتن شرایط روز دنیا و در جهت تسهیل‌گری باشد.» به‌گفته حدادپور، به‌نظر می‌رسد همگرایی خوبی در این دوره در بدنه فضایی کشور در حال شکل‌گیری است و ظاهرا همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

در همین رابطه بخوانید: امنیت اقتصادی شرط ورود سرمایه خصوصی به صنعت فضایی

وی همچنین با بیان اینکه شورای عالی فضایی برنامه‌ای را برای ۴ سال آینده تدوین کرده است، اظهار داشت: «نباید در این زمینه تک‌بعدی عمل کرد. مثلا کشور امارات سی الی چهل سال در بخش خدمات کار کرد و سررریز آن به فناوری آمد؛ درحالی‌که ما عکس کار کردیم و خدمات را کنار گذاشتیم.» عضو شورای عالی فضایی ادامه داد: «اما الان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شرکت‌ها خدمات فضاپایه ارائه می‌دهند و چنین موضوعی آن‌قدر حائز اهمیت است که قطع آن کشور را با اختلال مواجه می‌کند.» بنابر اظهارت حدادپور، هر دو این موارد باید شانه‌به‌شانه طی‌ شوند و سازمان فضایی می‌بایست آن را راهبری کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63509
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها