بهترین عکاسان نجومی در اینستاگرام

4 887

عکاسان نجومی زیادی در اینستاگرام حضور دارند، اما اگر به‌دنبال الهام‌گرفتن از آسمان شب هستید، ما الهام‌بخش‌ترین پروفایل‌های عکاسی نجومی در اینستاگرام را گردآوری کرده و در زیر آورده‌ایم. آن‌ها را بررسی و دنبال کرده تا برخی از کارهای درخشان نجومی را مستقیما در فید خود دریافت کنید.

هنر عکاسی نجومی حرفه‌ای است که دقت زیادی می‌خواهد. عکاسان نجومی علاوه‌بر داشتن تجهیزات، به صبر زیادی نیاز دارند؛ زیرا اغلب باید منتظر شرایط مناسب برای عکاسی باشند. آن‌ها آسمان شب را به‌تصویر می‌کشند و در‌عین‌حال تصویری علمی از رویدادهای نجومی ارائه می‌دهند.

معرفی عکاسان نجومی اینستاگرام

۱. وینسنت بوشاما

وینسنت بوشاما (Vincent Bouchama)، نایب‌ قهرمان مسابقه عکاس نجومی در سال ۲۰۲۱، به ما نشان می‌دهد که یک خورشیدگرفتگی می‌تواند چه طیف وسیعی از شگفتی‌ها را ارائه داده و چگونه توجه به جزئیات می‌تواند یک تصویر فوق‌العاده خلق کند. تصویر منتخب او در این مسابقه که در موزه سلطنتی گرینویچ (Royal Museums Greenwich) انگلستان برگزار می‌شود، در زیر نشان‌ داده شده است.

در همین رابطه بخوانید: عکاسی نجومی را با عکس گرفتن از رد ستاره‌ها شروع کنید+آموزش

تاج خورشید

۲. شان پارکر

شان پارکر (Sean Parker)، عکاس حرفه‌ای و عکاس تایم‌لپس مستقر در ایالت آریزونای آمریکا، قبلا به‌عنوان یک تکنسین رایانه کار می‌کرد که به او درک بیشتری از الکترونیک می‌دهد. آثار او توسط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شده است. وی خوشحال است که ساعت‌های زیادی را تنها در بیابان در انتظار لحظه‌ای عالی برای گرفتن عکس خود می‌گذراند. پارکر از عکاسی تک نوردهی (Single Exposure Photography) بهره می‌برد.

شفق قطبی

۳. نوانیت اوننیکریشنان

نوانیت اوننیکریشنان (Navaneeth Unnikrishnan)، عکاس آماتور هندی در زمینه فضای عمیق (Deep Space)، با دیدن کهکشان راه شیری از حیاط خلوتش عاشق عکاسی نجومی شد. نوانیت کار خود را با یک دوربین تک‌لنزی بازتابی (Single Lens Reflex به‌اختصار SLR) آغاز کرد، اما اکنون با بسیاری از برندهای برتر جهان ازجمله شرکت چندملیتی سونی به‌مرکزیت ژاپن و شرکت ایتالیایی مانفروتو (Manfrotto) کار می‌کند. طیف وسیعی از اجرام اعماق آسمان، از سحابی‌ها گرفته تا کهکشان‌ها، سوژه‌های او برای عکاسی هستند.

عکاسی نجومی

۴. مانوئل دیتریش

مانوئل دیتریش (Manuel Dietrich)، عکاس منظره (Landscape Photographer) حرفه‌ای آلمانی، عشق خود به مناظر را سرلوحه عکاسی نجومی قرار می‌دهد. دیتریش همچنین با شرکت چند ملیتی ادوبی (Adobe) به‌مرکزیت آمریکا همکاری نزدیکی دارد. او می‌تواند ساختمان‌ها را در کنار آسمان شب قرار دهد و جایگاه آن‌ها را در این کیهان وسیع تعریف کند. دیتریش برای عکاسی نجومی به مکان‌هایی مانند اروپا و استرالیا سفر می‌کند.

۵. وین پینکستون

وین پینکستون (Wayne Pinkston)، عکاس آمریکایی، عکاسی نجومی را با ثبت تصویر از کهکشان راه شیری آغاز کرد. او اغلب از نور کم برای گرفتن تصاویر خود استفاده می‌کند.

آسمان شب

۶. تریسی لی

تریسی لی (Tracy Lee)، عکاس آسمان شب ساکن آمریکا، عکس‌هایش را به‌صورت توکن تبادل‌ناپذیر (Non-Fungible Token به‌اختصار NFT) می‌فروشد. او می‌تواند حس شگفتی واقعی را برای همه سوژه‌هایش به ارمغان بیاورد. لی به‌طور خاص به عکاسی از کهکشان راه شیری علاقمند است.

کهکشان راه شیری

۷. کانر ماترن

کانر ماترن (Connor Matherne)، دانشمند سیاره‌شناس، در عکاسی از پدیده‌هایی مانند سحابی سر اسب (Horsehead) و سحابی شعله (Nebula) تخصص دارد. ماترن درحال‌حاضر در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا (Louisiana State University) آمریکا مستقر است و نامش در فهرست نهایی عکاس نجومی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به‌چشم می‌خورد.

سحابی چشم خدا
سحابی چشم خدا (Helix Nebula) یا NGC 7293

۸. جفری پاورز

جفری پاورز (Jeffrey Powers)، مستقر در ایالت واشینگتن آمریکا، از گذراندن وقت در فضای باز لذت می‌برد. برای او عکاسی و عکاسی نجومی، بیان داستان با تصاویر خیره‌کننده است.

۹. سرجیو وینداس

سرجیو وینداس (Sergio Vindas)، عکاس اهل کاستاریکا، درحال‌حاضر در پرو مستقر است. کار او به‌نمایش گذاشتن تقارن زیبای طبیعت در مناظر و آسمان شب است. عکس‌های آسمان شب او پر از رمزوراز و معما هستند.

آسمان شب

۱۰. شوچانگ دونگ

شوچانگ دونگ (Shuchang Dong)، برنده جایزه عکاس نجومی سال از موزه‌های سلطنتی گرینویچ انگلستان، مانند همه عکاسان نجومی خوب می‌داند که گرفتن یک تصویر عالی به زمان‌بندی بستگی دارد. او می‌تواند عظمت رویدادی مانند خورشیدگرفتگی را به‌نمایش بگذارد یا تصویر متفاوتی را از چیزی که ما به‌دیدنش عادت کرده‌ایم، ارائه کند.

عکاسی نجومی

آیا علاقمند به کار با تلسکوپ و دوربین‌های دوچشمی برای رصدهای نجومی هستید؟ به مقالات ما در زمینه خرید تلسکوپ حرفه‌ای و همچنین خرید دوربین دوچشمی نجومی مراجعه کنید. نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با عکاسی نجومی با ما در میان بگذارید. کارشناسان اسپاش در اولین فرصت پاسخ می‌دهند.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63294
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
E sp
E sp
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

یه برنامه می خوام که بهترین زاویه برای عکاسی از ستاره ها و اسمون رو بهم نشون بده
اگر کسی همچین برنامه ای سراغ داره لطفا اسمش رو بگه

سهیل
سهیل
2 سال قبل

سلام
عکسها بی نظیر هستند.ممنون بابت نشر مقاله.
یه برنامه ایی هست که بهترین مکان اطرافمون را برای عکاسی از آسمان نمایش میده. اسمشو میدونید ؟

اسپاش
2 سال قبل
پاسخ به  سهیل

سلام
برنامه Stellarium رو به شما پیشنهاد می‌کنیم

E sp
E sp
1 سال قبل
پاسخ به  اسپاش

منظورشون برای عکاسی هست نه برای دیدن ستاره ها توی این برنامه