انتقاد شدید چینی‌ها از ایلان ماسک

0 163

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، پس از شکایت چین مبنی‌بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌های استارلینک (Starlink)، مجبور‌به تغییر مسیر شده است، با واکنش شدید چینی‌ها در رسانه‌های‌ اجتماعی مواجه شد. پکن ادعا کرده که ایستگاه فضایی این کشور دو مواجهه نزدیک با ماهواره‌های استارلینک داشته است.

شکایت چین که به کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح‌آمیز از فضا (COPUOS) ارسال‌ شده، هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. پکن در سند منتشرشده اعلام کرد به‌دلایل ایمنی، ایستگاه فضایی این کشوراقداماتی را به‌منظور جلوگیری از برخورد احتمالی اجرا کرد. اسپیس‌ایکس تاکنون به‌ درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر در این‌باره پاسخ نداده است.

محققان پیش‌از‌این بارها در مورد خطرات برخورد در فضا ابراز نگرانی کرده و از دولت‌های جهان خواسته‌اند تا اطلاعاتی را در مورد ۳۰ هزار ماهواره برآورد شده و سایر زباله‌های فضایی که در مدار زمین در حال چرخش هستند، به‌اشتراک بگذارند. چندی پیش ناسا، به‌دلیل نگرانی از برخورد زباله‌های فضایی به‌طور ناگهانی یک راهپیمایی فضایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی را به‌تعویق انداخت.

در همین رابطه بخوانید:

آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

استارلینک عامل نیمی از کل خطرات برخورد‌های مداری

منظومه ماهواره‌ای استارلینک

شرکت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۸ با فرستادن ۲ ماهواره به فضا، به‌عنوان نمونه اولیه ماهواره‌های این منظومه عملا پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود را آغاز کرد. پس از تایید موفقیت‌آمیز بودن آزمایش فناوری‌های موردنظر، از سال ۲۰۱۹ پرتاب ماهواره‌های استارلینک در قالب محموله‌هایی شامل ۶۰ ماهواره شروع شد و تاکنون حدود ۱۸۰۰ ماهواره طی بالغ‌بر ۳۰ پرتاب در مدار زمین قرار گرفته است. تعداد ماهواره‌های این منظومه قرار است در نهایت به حدود ۱۲ هزار و در صورت کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission به‌اختصار FCC) آمریکا به ۴۲ هزار ماهواره برسد.

در همین رابطه بخوانید:

پوشش‌دهی ماهواره‌های اینترنتی استارلینک به ایران رسید

استارلینک

منبع irna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63289
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها