فضانوردان چینی راهپیمایی فضایی انجام دادند

0 128

دو فضانورد چینی به‌نام‌های تایکوناتس یه گانگفو (Taikonauts Ye Guangfu) و ژای ژیگانگ (Zhai Zhigang) خارج از ایستگاه فضایی این کشور راهپیمایی فضایی انجام دادند و سپس به ماژول تیان‌هه (Tianhe) بازگشتند. عملیات مذکور دومین راهپیمایی فضایی چین بود و هنگامی‌که این دو فضانورد مشغول انجام فعالیت‌هایی خارج از تیان‌هه بودند، وانگ یاپینگ (Wang Yaping)، دیگر فضانورد چینی، داخل ماژول باقی ماند تا بازوی رباتیک را برای انجام فعالیت‌های بعدی ایستگاه کنترل کند.

در همین رابطه بخوانید:

تجربه راهپیمایی فضایی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی

ایستگاه فضایی چین
ایستگاه فضایی چین

راهپیمایی فضایی

راهپیمایی فضایی در حقیقت عملیاتی در فضاست که طی آن فضانوردان از فضاپیما خارج شده و فعالیت‌های مختلفی را از جمله تعمیر و نصب سخت‌افزارهایی انجام می‌دهند. فضانوردان در هنگام راهپیمایی فضایی ممکن است با کابل عایق اطمینان به فضاپیمای خود متصل بمانند که باقی‌ ماندن فضانورد در نزدیکی فضاپیما را تضمین و بازگشت او به‌داخل سفینه را تسهیل می‌کند.

در برخی از راهپیمایی‌های فضایی، از این کابل استفاده نمی‌شود و فضانورد از ابزارهای دیگری برای بازگشت به فضاپیما استفاده می‌کند. در این موارد شانس نجات فضانوردان در صورت بروز اتفاقات ناگهانی خیلی پایین است. از خطرات راهپیمایی فضایی می‌توان به برخورد با زباله‌های فضایی، پنچری لباس فضایی، شکستن استخوان فضانوردان و دور شدن از فضاپیما یا ایستگاه فضایی اشاره کرد.

الکسی لئونوف فضانورد
نخستین راهپیمایی فضایی در سال۱۹۶۵ توسط الکسی لئونوف (Aleksei Leonov)، کیهان‌نورد روسی، پس از خروج وی از فضاپیمای واسخود-۲ (Voskhod-2) انجام شد
منبع mehrnews wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63268
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها