صدای بزرگترین قمر مشتری را بشنوید+فیلم

0 527

ناسا به‌کمک داده‌های جمع‌آوری‌شده از پرواز فضاپیمای جونو (Juno)، کلیپ صوتی ۵۰ ثانیه‌ای از صدای گانیمد (Ganymede)، بزرگ‌ترین قمر مشتری، منتشر کرد. در تابستان سال جاری، فضاپیمای جونو نزدیک به سطح یخی قمر گانیمد رسید. جونو در نزدیک‌ترین حالت به گانیمد، در فاصله ۱/۳۸ کیلومتری از سطح این قمر قرار گرفت.

در همین رابطه بخوانید:

ناسا آهنگ زمین را در فضا پخش می‌کند

آهنگ زنگ موبایل با صدای ماموریت‌های فضایی

این فضاپیما توانست در طول سفر خود به صداهای قمر مذکور گوش داده و با ضبط این صداها، اطلاعات ارزشمندی ثبت کند. تجهیزات کاوشگر جونو داده‌های امواج رادیویی الکتریکی و مغناطیسی منطقه اطراف سیاره مشتری را جمع‌آوری کرده بودند. سپس، ناسا فرکانس این داده‌ها را به محدوده‌ صوتی قابل‌ شنیدن برای انسان‌ها تغییر داد.

ماموریت فضاپیمای جونو

ماموریت فضاپیمای جونو در سال ۲۰۱۱ و با هدف ارتقای درک بشر از نحوه شکل‌گیری سیاره‌های غول‌پیکر و نقش آن‌ها در ایجاد منظومه شمسی آغاز شد. نزدیک‌شدن جونو به گانیمد در سی‌و‌چهارمین سفر خود به‌دور مشتری اتفاق افتاد و بعد از نزدیک‌شدن فضاپیمای گالیلئو (Galileo) در سال ۲۰۰۰ به این قمر، جونو تنها فضاپیمایی است که توانست تا این حد به بزرگ‌ترین قمر منظومه شمسی نزدیک شود. ناگفته نماند گانیمد از سیاره‌ی عطارد نیز بزرگ‌تر است.

در همین رابطه بخوانید:

تصویری شگفت‌انگیز از طوفان‌های سیاره مشتری

منبع Zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63088
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها