مقابله با اثرات پیری از طریق آزمایش‌های فضایی

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد به‌عنوان بخشی از پژوهش محققان بریتانیایی برای بررسی دلیل ضعیف شدن عضلات با افزایش سن، سلول‌های ماهیچه‌ انسان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند. دانشمندان قصد دارند روی سلول‌های ماهیچه‌ای رشدیافته، در این ایستگاه آزمایش‌هایی انجام دهند. هدف محققان از انجام این آزمایش‌ها که میکرو ایج (MicroAge) نامیده می‌شوند، بررسی اثرات پیری در انسان‌ها و یافتن راه‌هایی برای مقابله با آن است.

ماهیچه‌های فضانوردان در فضا به‌دلیل عدم وجود جاذبه ضعیف‌تر می‌شود. با افزایش سن نیز عضلات انسان‌ها فشردگی و قدرت خود را از دست می‌دهند که این امر می‌تواند بر توانایی فرد در انجام کارهای روزمره تاثیرگذار باشد. محققان می‌خواهند تغییراتی را که در فضا و زمین به‌مرور زمان برای بافت‌های ماهیچه‌ای رخ می‌دهد، با هم مقایسه کنند تا به درک درستی از ضعیف‌تر شدن آن‌ها برسند و با نتایج به‌دست‌آمده به مقابله با اثرات پیری بپردازند.

تصاویر گیاهان پروش‌یافته در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایستگاه فضایی بین‌المللی

آژانس فضایی بریتانیا (U.K. Space Agency) اعلام کرد این سلول‌ها که به‌اندازه یک دانه برنج هستند، در نگهدارنده‌های کوچک چاپ سه‌بعدی قرار خواهند گرفت. زمانی که سلول‌ها به ایستگاه فضایی برسند، برای ایجاد انقباض‌ها در بافت عضلانی تحریک الکتریکی خواهند شد. دانشمندان دانشگاه لیورپول (University of Liverpool) بریتانیا به مرکز فضایی کندی (Kennedy) سفر کرده‌اند تا سلول‌های ماهیچه را پیش از پرتاب، رشد و پرورش دهند.

۱.۵ میلیون دلار بودجه برای انجام این تحقیقات به دانشگاه لیورپول اختصاص داده شده است. نمونه‌های سلولی پس از انجام آزمایش‌ها، قرار است در ماه ژانویه سال آینده میلادی برای تحقیقات بیشتر به زمین بازگردند.

منبع Digiato