مجری تلویزیون آمریکا با پرواز توریستی به لبه فضا رفت

0 188

شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) سومین گروه از توریست‌های فضایی خود از جمله دختر اولین فضانورد آمریکایی و یک مجری تلویزیونی را به‌وسیله فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) به لبه فضا فرستاد و دوباره به زمین بازگرداند. این اولین باری بود که یک گروه شش نفره از طریق فضاپیمای این شرکت به لبه فضا اعزام می‌شدند. نیو شپرد روز شنبه ۱۱دسامبر (۲۰آذر) ساعت ۱۵:۰۰ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس پرتاب شد.

کل زمان پرواز از ابتدا تا بازگشت به زمین حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. فضاپیمای بلو اوریجین تا ارتفاع ۱۰۷ کیلومتری زمین بالا رفت و سرنشینان این ماموریت پس از چند دقیقه تجربه احساس بی‌وزنی، به صحرای تگزاس برگشتند و با موفقیت روی زمین فرود آمدند.

فضانورد
لحظه فرود فضاپیمای حامل توریست‌های فضایی

در این ماموریت لورا شپرد چرچلی (Laura Shepard Churchley)، دختر بزرگ اولین فضانورد آمریکا آلن شپرد (Alan Shepard)، به‌همراه ۴ مسافر دیگر به‌نام‌های دیلن تیلور (Dylan Taylor)، ایوان دیک (Evan Dick)، لین بس (Lane Bess) و کامرون بس (Cameron Bess) حضور داشتند. به‌علاوه، مایکل استراهان (Michael Strahan)، مجری مشهور تلویزیون آمریکا، در پرواز نیو شپرد به لبه فضا رفت.

در همین رابطه بخوانید:

بلو اوریجین اولین مسافران خود را به لبه فضا برد

به‌جز استراهان و شپرد چرچلی که مهمانان افتخاری این پرواز بودند، بقیه به‌عنوان مشتری در این ماموریت شرکت کردند. بااین‌حال مشخص نیست که هر نفر بابت خرید صندلی چقدر هزینه کرده بودند. بلو اوریجین طی دو پرواز قبلی خود که آن‌ها هم در سال جاری میلادی انجام شده بودند، گروه‌های چهار نفره را با نیو شپرد به لبه فضا فرستاده بود.

در بالای فضاپیمای نیو شپرد، کپسول مسافربری گنبدی شکل با پنجره‌های بزرگ قرار گرفته که ظرفیت حمل شش مسافر را دارد. این کپسول پس از پرتاب فضاپیمای مذکور و رسیدن به خط کارمان در ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا از بوستر جدا شده و مسافران فرصت می‌یابند تا ضمن مشاهده انحنای زمین، بی‌وزنی را تجربه کنند. درنهایت بوستر و کپسول به‌صورت جداگانه فرود می‌آیند؛ بوستر با کمک پیشرانه‌های خود و کپسول با کمک چتر نجات در صحرای غربی تگزاس می‌نشینند تا برای استفاده‌های بعدی آماده شوند.

منبع rocketlaunch digiato espash space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62921
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها