معیارهای ناسا برای بررسی شواهد حیات بیگانگان فضایی

1 126

دانشمندان به‌منظور بررسی حیات بیگانه در فضا باید مطالعات خود را مطابق با معیار و اصول نوآوری‌هایی که برای ارزیابی اجزای پروازهای فضایی استفاده می‌شود، انجام و میزان دقت و جزئی‌نگری را افزایش دهند. محققان ناسا برای این کار معیاری جدید جهت بررسی شواهد موجود در فضای بیگانه ارائه کردند. این معیار شامل هفت سطح است که بسته به نوع محیط درگیر و نحوه واکنش جامعه علمی در معرض تغییر قرار خواهد گرفت.

برای مثال در ماموریت‌های مریخی یافتن نشانه‌هایی از نشانگرها یا نوشته‌های موجودات فرازمینی در سطح یک این معیار ثبت می‌شود. ازسوی‌دیگر نشان دادن اینکه این نشانگر یا نشانه‌ها در اثر آلودگی محیطی در فضا نبوده‌اند، آن‌ها را به سطح دو ارتقا می‌دهد و هرچه میزان سطح افزایش یابد، میزان تایید و اعتبار آن نشانه نیز افزایش می‌یابد. تایید حضور زندگی بیگانگان به‌وسیله چندین آزمایش و ابزار مختلف در سطح شش و تایید زندگی در مکان‌های مختلف در یک جهان در سطح هفت قرار دارد.

در همین رابطه بخوانید:

کشف نوع جدیدی از سیاره‌ها با امکان میزبانی از حیات

ناسا انتظار دارد این معیار جدید در مورد مریخ نتایج ویژه‌ای را به‌‌همراه داشته باشد، زیرا تاکنون چندین بحث داغ در مورد رصد نشانه‌های بالقوه حیات در سیاره سرخ وجود داشته است. آژانس فضایی آمریکا به میزان تطابق مطالعات گذشته با معیار بیان‌شده اشاره‌ای نکرده، اما اعلام کرده است در شاخه اخترزیست‌شناسی تلاش دانشمندان در جهت پرسیدن سوال، ارائه فرضیه‌ها و توسعه روش‌های جدید بوده تا بتوان سرنخ‌هایی به‌دست آورد و توضیحات ناکامل و جایگزین را رد کرد.

حیات فرازمینی

بنابر توضیح این سازمان همچنین شاید انسان قادر نباشد هر تشخیص فردی یا گروهی از حضور حیات فرازمینی را توسط فرآیندهای بیولوژیکی توضیح دهد، پس نیاز است تا انجام اندازه‌گیری‌های بعدی و تحقیقات مستقل صبر کرد. مدیران ناسا تاکید کردند این معیارها به‌منظور تصحیح باورها در جامعه بوده و امکان تغییر در آن‌ها وجود دارد، زیرا با افزایش تعداد ماموریت‌ها در سال‌های بعد، اطلاعات و دقت کار بیشتر خواهد شد.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62832
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
XX
XX
2 سال قبل

این دورغه چون توی برنامه تلوزیونی فیروز نادری درباره این گفت که وجود ندارد