ماهواره‌های ایالات متحده هر روز مورد حمله قرار می‌گیرند

0 146

یکی از ژنرال‌های نیروی فضایی آمریکا (U.S. Space Force) اعلام کرد ماهواره‌های ایالات متحده دائما از طرف چین و روسیه مورد حمله قرار می‌گیرند. دیوید تامسون (David Thompson) دراین‌باره گفت: «این کشور باید هر روز با حمله‌هایی به ماهواره‌ها که آسیب جدی وارد نمی‌کند و از طریق ابزارهای غیرجنبشی مانند لیزرها، مسدودکننده‌های فرکانس رادیویی و حملات سایبری انجام می‌شود، مقابله کند.»

این خبر در حالی منتشر شده است که کارشناسان سراسر جهان مخالف استفاده از سلاح‌های جنبشی علیه ماهواره‌ها هستند، زیرا استفاده از آن‌ها می‌تواند میزان زباله‌های فضایی را در سراسر سیاره افزایش دهد. آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) و چین هنوز نسبت به این گزارش و گفته‌های ژنرال آمریکایی واکنشی نشان نداده‌اند.

تامسون همچنین دررابطه‌با اینکه چین در حال ساخت نسخه خود از سامانه موقعیت‌یاب جهانی و صدها ماهواره اطلاعاتی، نظارتی و اکتشافی است، توضیح داد: «چینی‌ها در واقع بسیار جلوتر از روسیه هستند. آن‌ها سامانه‌های عملیاتی را با سرعتی بسیار بالا به‌کار می‌گیرند.» وی در ادامه افزود: «بااین‌وجود ما هنوز بهترین در جهان هستیم، اما آن‌ها از نظر توانایی به‌وضوح و با سرعت زیادی در حال پیشروی هستند. اگر نتوانیم خود را با آن سازگار کنیم، ایالات متحده تا پایان این دهه باید نگران این موضوع باشد.»

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62794
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها