رئیس جدید سازمان فضایی منصوب شد

0 150

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی حسن سالاریه را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران منصوب کرد. عیسی زارع‌پور در این حکم از زحمات مرتضی براری در مدت تصدی ریاست سازمان فضایی تشکر کرده است.

سالاریه دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، استاد تمام و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. به‌علاوه، قائم مقامی بنیاد ملی نخبگان، ریاست دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و همچنین مدیریت و راه‌اندازی چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه هوافضا و مکانیک بخشی از سوابق اجرایی وی محسوب می‌شود.

سازمان فضایی

وزیر ارتباطات در این حکم، ماموریت‌های ویژه ریاست سازمان فضایی را نیز ابلاغ کرده است. توسعه همکاری‌های بین‌بخشی برای شتاب‌بخشی به توسعه متوازن صنعت فضایی کشور، فعال کردن دبیرخانه شورای عالی فضایی و تقسیم‌کار و نگاشت نهادی همه بازیگران صنعت فضایی کشور، توسعه کاربردهای صنعت فضایی و انتقال سرریز فناوری‌های فضایی به سایر صنایع کشور، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی برای شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی کشور ماموریت‌های اصلی سازمان فضایی است که از سوی وزیر ارتباطات به رئیس جدید این سازمان ابلاغ شده است.

منبع isa isa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62784
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها