انجام تراکنش رمز ارزها از طریق ماهواره‌ها

2 397

شرکت‌های فضایی و یا فعال در حوزه بلاک چین باتوجه‌به گسترش روزافزون بازار رمز ارزها در سراسر جهان به‌دنبال استفاده از فناوری ماهواره جهت انجام تراکنش‌ها و به‌اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط با آن‌ها هستند. درهمین‌راستا شرکت آمریکایی بلاک‌استریم (Blockstream) و شرکت سنگاپوری اسپیس‌چین (SpaceChain) برنامه‌هایی را برای این منظور پیش می‌برند.

بلاک‌استریم داده‌های بیت کوین را از طریق ماهواره و به‌طور شبانه‌روزی به اغلب مناطق مسکونی در سراسر جهان می‌فرستد. مشتریان با استفاده از گیرنده‌های مخصوص می‌توانند تراکنش‌های این رمز ارز را بررسی و پیام‌های کوتاه خود را ارسال کنند. بلاک‌استریم از ماهواره‌های مخابراتی برای پخش اطلاعات بلاک چین بیت کوین استفاده می‌کند.

به‌گفته کریس کوک (Chris Cook)، از مسئولان این شرکت، برخلاف خدمات اینترنت ماهواره‌ای که در برخی از نقاط جهان گران یا خارج از دسترس است، یلاک‌استریم فرصتی را برای ارائه پوشش تقریبا کامل زمین ارائه می‌دهد. شرکت مذکور این داده‌ها را با استفاده از ماهواره‌های اپراتورهای ماهواره‌ای مانند شرکت بین‌المللی اینتلست (Intelsat) به‌مرکزیت لوکزامبورگ انتقال می‌دهد و اکنون تلاش می‌کند تا کاستی‌های خود را در خدمات‌رسانی به مناطق اروپای شرقی و خاورمیانه برطرف کند.

اسپیس‌چین نیز طی همکاری با شرکت آمریکایی اسپایر گلوبال (Spire Global) در صدد انجام فعالیت‌هایی مشابه بلاک‌استریم است. این شرکت با استفاده از ماهواره‌های منظومه ماهواره‌ای لمور (Lemur) اسپایر گلوبال پنج گره یا نود بلاک چین را برای ذخیره و بررسی تراکنش‌های رمز ارزها در فضا مستقر نموده است. این شرکت همچنین نود بلاک چین رمز ارز اتریوم را در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کرده است، جایی که اسپیس‌چین در حال انجام آزمایش‌هایی برای اطمینان از انجام ایمن تراکنش‌های ایمن از طریق فضاست.

زی ژنگ (Zee Zheng)، از بنیانگذاران و مدیرعامل اسپیس‌چین، دراین‌باره عنوان می‌کند: «شرکت ما در حال توسعه تلفن‌های ماهواره‌ای برای مشتریان است تا به‌وسیله آن‌ها بتوانند ارزهای دیجیتال را از هر جایی که به سیگنال ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند، دریافت یا ارسال کنند.» وی معتقد است دارایی‌های دیجیتال مبتنی‌بر بلاک چین، نسل آینده انجام امور مالی خواهند بود.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62638
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
2 سال قبل

اینا فقط برای بیت کوین و اتریومه
غیر از اون چی؟

اسپاش
2 سال قبل
پاسخ به  سعید

فعلا بله، اما احتمالا در آینده با پیشرفت بازار کریپتو شرکتها تراکنش ماهواره‌ای ارزهای دیگه رو هم انجام بدن