اینترنت ماهواره‌ای روسیه، رقیب اسپیس‌ایکس و وان‌وب

0 260

روسیه اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای خود را آغاز خواهد کرد. به‌گفته دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos)، این برنامه اسفیِر (Sphere) نام دارد و برای این منظور در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دو ماهواره به‌نام‌های اسکیف (Skif) و ماراتن (Marathon) در مدار زمین قرار می‌گیرند تا فناوری‌های مورد نظر آزمایش شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سال ۲۰۱۸ از توسعه یک برنامه فضایی جدید خبر داده بود و مدتی بعد درباره ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای شامل ۶۰۰ ماهواره سخن گفت. اکنون به‌نظر می‌رسد هدف از برپایی این منظومه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای باشد. ظاهرا دلیل تاخیر چند ساله برای ایجاد چنین سامانه‌ای مسائل مالی بوده است.

در همین رابطه بخوانید:

آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

آژانس فضایی روسیه بخشی از بودجه را جهت توسعه این ماهواره‌ها تامین کرده است و بخش دیگر را که به هزینه‌های پرتاب مربوط می‌شود، سال آینده میلادی دریافت می‌کند. درحال‌حاضر برخی شرکت‌ها به‌ویژه اسپیس‌ایکس (SpaceX) و وان‌وب (OneWeb) در حال توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای بزرگ برای ارائه خدمات اینترنت هستند. پیش از روسیه، چین نیز از ایجاد منظومه ماهواره‌ای خود شامل ۱۳ هزار ماهواره برای این منظور خبر داده بود.

در همین رابطه بخوانید:

منظومه مخابرات اینترنتی چینی رقیب اسپیس‌ایکس و وان‌وب می‌شود

منبع rusbankrot
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62561
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها