روسیه ناتو را به نابودی ماهواره‌های این سازمان تهدید کرد

0 120

روسیه اعلام کرده است می‌تواند ماهواره‌های سازمان ناتو را با فناوری جدیدی موسوم به «جنگجوی ستاره» (Star Warrior) نابود کند. مقامات این کشور مدعی‌اند موشک‌های ضد ماهواره مسکو می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند و بدین ترتیب خدمات‌رسانی آن‌ها به موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های‌شان متوقف شود. فناوری جدید روسیه اخیرا بر روی یک ماهواره ازکارافتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به‌سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد که انتقادهایی را از جمله از سوی ناتو به‌همراه داشت.

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است این شلیک یک هشدار به غرب بود و این کشور می‌تواند با استقرار فناوری جدید علیه ۳۲ ماهواره غرب که ناتو برای عملیات نظامی از آن‌ها استفاده می‌کند، عملیات انجام دهد. به‌گفته مجری این تلویزیون در صورت بدتر شدن روابط، روسیه می‌تواند ۳۲ ماهواره مجهز به جی‌پی‌اس را که برای عملیات نظامی ناتو از جمله تعیین دقیق حملات موشکی ضروری هستند، از بین ببرد.

در همین رابطه بخوانید:

روسیه موشک ضد ماهواره آزمایش کرد

بنابر اعلام روسیه، فناوری جدید ضد ماهواره این کشور بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ و قبل از انهدام یک ماهواره در فضا در ۱۵نوامبر (۲۴آبان) سال جاری، دستکم ۹ بار آزمایش شده بود. این اقدام که به‌وسیله یک موشک با قابلیت صعود مستقیم صورت گرفته، بیش از ۱۵۰۰ زباله فضایی قابل ردیابی و احتمالا صدها زباله کوچکتر تولید کرده است.

به‌دنبال این اقدام روسیه، مقامات برخی کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، کره جنوبی و همچنین مسئولان سازمان ناتو آزمایش موشکی روس‌ها را به‌شدت مورد انتقاد قرار دادند. ینس استولتنبرگ (Jens Stoltenberg) ،دبیرکل ناتو، ضمن بی‌پروا خواندن این آزمایش، گفت: «اقدام روسیه برای فعالیت‌های غیرنظامی در فضا خطرآفرین است. این موضوع نشان می‌دهد روسیه اکنون در حال توسعه سامانه‌های تسلیحاتی جدیدی است که می‌تواند ماهواره‌ها را ساقط کند.» به‌گفته وی، ماهواره‌هایی که از قابلیت‌‌های متحدان ناتو در فضا برخوردارند، از نظر سامانه‌های ارتباطی، ناوبری و هشدار اولیه موضوعی خطیر تلقی می‌شوند.

منبع mehrnews farsnews espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62506
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها