چین یک ماهواره تحقیق و توسعه به فضا پرتاب کرد

0 59

چین یک ماهواره تحقیق و توسعه با اهدافی نامشخص را به‌وسیله ماهواره‌بر تجاری کوآیژو-۱آ (Kuaizhou-1A) به فضا پرتاب کرد. این عملیات روز چهارشنبه ۲۴نوامبر (۳آذر) ساعت ۲۳:۴۱ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی جیکوان (Jiuquan) واقع در شمال غربی چین انجام شد و طی آن ماهواره شی‌یان-۱۱ (Shiyan-11) در فاصله حدودا ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. منابع چینی از این ماهواره که به‌اختصار SY-11 خوانده می‌شود، هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.

کوآیژو یک ماهواره‌بر تجاری چهار مرحله‌ای بوده که سه مرحله اولش از سوخت جامد و مرحله چهارم آن از سوخت مایع بهره می‌برند. ماهواره‌بر مذکور را شرکت چینی اکس‌پِیس (ExPace) زیرمجموعه شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (China Aerospace Science and Industry Corporation) ساخته است.

ماموریت پرتاب اولین نمونه‌های این ماهواره‌بر تجاری موسوم به کوآیژو-۱ و کوآیژو-۱آ از سال ۲۰۱۳ آغاز شد؛ ماهواره‌برهایی که قادر به حمل ۲۰۰ کیلوگرم محموله به ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری زمین هستند. همچنین کوآیژو-۱۱ که نمونه بزرگتر آن‌‌ها به‌شمار می‌رود، با وزن برخاست بالغ بر ۷۰ تن قادر به حمل ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله به مدار لئو است. ماهواره‌برهای سری کوآیژو با احتساب این ماموریت تاکنون ۱۶ بار به فضا پرتاب شده‌اند که دو مورد آن‌ها ناموفق بوده است.

منبع rocketlaunch wikipedia space.skyrocket news.cgtn
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62478
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها