مورچه رباتیک می‌تواند به اکتشافات فضایی کمک کند

0 35

محققان مورچه‌های رباتیک ۶ اینچی ساده‌‎ای ساخته‌اند که می‌توانند از موانع و راه‌های ناهموار بگذرند و به اکتشافات فضایی کمک کنند. به‌گفته مهندسان دانشگاه نوتردام (University of Notre Dame) آمریکا هر یک این ربات‌ها که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند، مجهز به یک هدایت‌کننده کوچک و باتری لیتیوم پلیمری هستند و موتورهای آن‌ها در فروشگاه‌ها موجود است. علاوه‌براین در قسمت جلوی ربات‌های مذکور حسگری با چراغ ال‌ای‌دی وجود دارد که در صورت نیاز به کمک برای انجام یک فعالیت روشن می‌شود.

مورچه رباتیک

همچنین حسگرهای لمسی مغناطیسی در جلو و عقب ربات مذکور نصب شده که به‌هم چسبیدن ربات‌ها را تسهیل می‌کند. این عملکرد هنگامی به‌کار می‌آید که یکی از این ربات‌ها نتواند به‌تنهایی فعالیتی را انجام دهد، بنابراین با چسبیدن به چندین ربات مشابه دیگر، کار را به‌سرانجام می‌رساند.

یاسمین اوزکان-آیدین (Yasemin Ozkan-Aydin)، استاد دانشگاه نوتردام و رهبر این پروژه، با بیان اینکه بهترین کاربرد مورچه‌های رباتیک در پروژه‌های اکتشافات فضایی است، ادامه داد: «این ربات‌ها کوچک و ارزان هستند و باتوجه‌به اینکه اندازه و وزن‌، دو عامل مهم برای سفرهای فضایی است، بنابراین چنین سامانه‌هایی برای سفر فضایی مناسب بوده و می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را به فضا فرستاد.» وی افزود: «این ربات‌های پادار می‌توانند در محیط‌های چالش‌برانگیز مانند مسیرهای ناهموار و فضاهای تنگ مسیریابی کنند. همچنین آن‌ها قادرند با همدیگر مانورهایی انجام دهند و از موانع بگذرند.»

منبع mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62009
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها