اسپیس‌ایکس پرتاب ماهواره‌های اینترنتی استارلینک به صفحه مداری جدید را آغاز کرد

0 56

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با پرتاب محموله جدید ماهواره‌های منظومه استارلینک (Starlink)، تزریق ماهواره به صفحه مداری جدید را برای این سامانه آغاز کرد. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) این ماهواره‌ها را روز شنبه ۱۳نوامبر (۲۲آبان) ساعت ۱۲:۱۹ به‌وقت گرینویچ به‌وسیله ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در ایالت فلوریدا به ارتفاع حدودا ۵۵۰ کیلومتری زمین فرستاد.

نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره استارلینک در سه ارتفاع کلی از سطح زمین قرار می‌گیرند؛ ۱۴۴۰ ماهواره در فاصله ۵۵۰ کیلومتری، ۲۸۲۵ ماهواره باند Ku و Ka در ارتفاع ۱۱۱۰ کیلومتری و ۷۵۰۰ ماهواره باند V در فاصله ۳۴۰ کیلومتری. این ماهواره‌ها ابتدا قرار بود در ۲۴ صفحه مداری قرار بگیرند که طی درخواست اسپیس‌ایکس از کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission) تعداد این صفحه‌ها سه برابر شد و به عدد ۷۲ رسید.

با انجام ماموریت مذکور تعداد کل ماهواره‌های منظومه استارلینک به عدد ۱۸۴۴ رسید. هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای است. این منظومه ماهواره‌ای در نهایت خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد. مطابق اعلام اسپیس‌ایکس، اینترنت ماهواره‌ای این شرکت تا پایان سال جاری میلادی سراسر جهان را پوشش خواهد داد.

منبع rocketlaunch spaceflightnow
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61977
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها